پدیده افزایش جمعیت سالمندان کشور که حاکی از توسعه و بهبود شرایط زندگی و افزایش امید به زندگی است، نیازمند برنامه ریزی جهت داشتن جامعه ای با سالمندان سالم و فعال می باشد. توانمند سازی سالمندان یکی از مداخلات موثر و مهم در بهبود وضعیت سلامت و کیفیت زندگی آنان است . در دنیا نیز […]

پدیده افزایش جمعیت سالمندان کشور که حاکی از توسعه و بهبود شرایط زندگی و افزایش امید به زندگی است، نیازمند برنامه ریزی جهت داشتن جامعه ای با سالمندان سالم و فعال می باشد. توانمند سازی سالمندان یکی از مداخلات موثر و مهم در بهبود وضعیت سلامت و کیفیت زندگی آنان است . در دنیا نیز تاسیس مراکز و دانشگاه های آموزشی ویژه سالمندان تحت عنوان دانشگاه سومین نسل سنی (U3A) از راهکارهای موفق برای توانمند سازی سالمندان بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مسئولیت خود در آموزش و توانمند سازی سالمندان، خانواده آنان و عموم جامعه در خصوص مباحث سالمندی اقدام به راه اندازی دانشگاه مجازی سالمندان از ۷ مهر ماه ۱۴۰۱ نموده است.

در این برنامه، مباحث سالمندی با محوری زیر توسط اساتید مجرب وزارت بهداشت تدریس می شود.

  1. مشکلات شایع سالمندی
  2. اصول تغذیه صحیح
  3. سلامت روان
  4. فعالیت بدنی مناسب
  5. سلامت ذهن

زمان : پنج شنبه هر هفته ساعت ۱۸:۳۰- ۱۸

بستر آموزش : ادوبی کانکت به آدرس
https://vc1.vums.ac.ir/salmand