بهره‌برداری از یادمان پنج شهید گمنام در ارتفاعات الوند مدیر اجرایی شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از برگزاری آئین افتتاح یادمان پنج شهید گمنام در ارتفاعات الوند در روز چهارم آبان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هادی آزادی از برگزاری آئین افتتاح یادمان پنج شهید […]

بهره‌برداری از یادمان پنج شهید گمنام در ارتفاعات الوند

مدیر اجرایی شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از برگزاری آئین افتتاح یادمان پنج شهید گمنام در ارتفاعات الوند در روز چهارم آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هادی آزادی از برگزاری آئین افتتاح یادمان پنج شهید گمنام در ارتفاعات الوند خبر داد و اظهار کرد: این مراسم پنج‌شنبه این هفته با صعود اقشار مختلف مردم به ارتفاعات الوند و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت اقشار مختلف از ساعت ۷ صبح از میدان گنج‌نامه آغاز می‌شود تا به ارتفاعات الوند و مراسم باشکوه رونمایی از یادمان شهدای گمنام برسیم گفت: حضور تمام خانواده‌ها را در این برنامه ارج می‌نهیم و دعوت به شرکت در این مراسم نورانی و پر فیض و برکت می‌کنیم.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس همدان افزود: یادمان شهدای گمنام دشت میشان به عنوان مرکز فرهنگی در ایام سال محلی برای برگزاری برنامه‌های متنوع خواهد شد تا اقشار مختلف مردم در کنار شهدای گمنام از فیض وجودی آنها بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات الوند میزبان پنج شهید گمنام هستیم که سال ۱۳۸۰ در این محل دفن شدند افزود: سازه ۱۸ متری این یادمان در سال‌های گذشته ساخته شده بود اما به دلیل عدم اجرای فضاسازی محیط پیرامونی، عملیات احداث یادمان نیمه‌تمام باقی مانده بود که از سال گذشته اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های آثار دفاع مقدس به طور ویژه این موضوع را پیگیری کرد و با پشتیبانی استاندار و تامین اعتبار ساخت و تکمیل این یادمان همزمان با برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان انجام شد که امروز نیز شاهد تکمیل آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یادمان شهدای میشان دارای یک موقعیت خاص و ویژه است و از نظر جذابیت برای توریست، فضاسازی مناسب و ایجاد راه دسترسی مناسب، پیش‌بینی‌هایی لازم صورت گرفته است.

آزادی با بیان اینکه سیستم روشنایی این یادمان نیز تکمیل شده و از تمامی نقاط شهر یادمان همچون نگینی می‌درخشد افزود: برای ساخت فضایی در کنار یادمان نسبت به نگه‌داری سیسستم‌های صوتی و لوازمی که برای یک مراسم لازم است نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی شهرداری منطقه یک از ابتدای سال در محل تدفین شهدای گمنام میدان میشان عنوان کرد: اعتبار ساخت یادمان و امروز شاهد تکمیل این هستیم تا به بهره‌برداری برسد.