رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد اظهار نمود: با اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان، بیش از ۴۵ هزار راس دام سبک و سنگین توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی علیه این بیماری واکسینه شده اند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد؛ […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد اظهار نمود: با اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان، بیش از ۴۵ هزار راس دام سبک و سنگین توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی علیه این بیماری واکسینه شده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد؛ دکتر فضل اله صالحی در تشریح جزییات این خبر گفت: با توجه به شناسایی کانون بیماری تب برفکی در شهرستان و انجام اقدامات پس از شناسایی کانون از جمله واکسیناسیون مناطق نزدیک به شعاع کانون، پس از پایان اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان نجف آباد، بیماری به خوبی مهار شد و هم اکنون گزارش روزانه ای از بروز این بیماری در جمعیت دامی وجود ندارد.

وی در این باره افزود:با اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی در این شهرستان، بیش از ۲۵ هزار راس دام سبک و سنگین توسط بخش دولتی به صورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفتند و همچنین با اجرای این طرح تعداد ۲۰ هزار راس دام سنگین توسط بخش خصوصی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت.

دکتر صالحی اظهار نمود: بیماری دامی تب برفکی به راحتی و خیلی سریع از طریق هوا، آب، نهاده‌های دامی، علوفه و خوراک و انسان قابل انتشار به سایر دام‌هاست.

رئیس شبکه دامزشکی شهرستان نجف آباد در پایان خاطر نشان کرد: بیماری برفکی، بیماری ویروسی مختص دام است که با ایجاد زخم هایی در محوطه دهانی، انتهای اندامهای حرکتی و برخی موارد پستان در گله های دامی نمایان می شود. این بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیردار می باشد که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فرآورده های دامی محسوب می شود