کارشناسان این اداره ضمن هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان و شهرداری شاپور آباد، از دو واحد دامداری آلاینده در این منطقه بازدید کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار، دو دامداری مورد پایش در لیست صنایع آلاینده اصفهان قرار دارند و علی رغم […]

کارشناسان این اداره ضمن هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان و شهرداری شاپور آباد، از دو واحد دامداری آلاینده در این منطقه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «پارما» از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برخوار، دو دامداری مورد پایش در لیست صنایع آلاینده اصفهان قرار دارند و علی رغم صدور اخطاریه ها و پیگیری قضایی، جهت رفع آلایندگی خود اقدامی نکرده اند و ادامه فعالیت غیر اصولی این واحدها، علاوه بر ایجاد آلودگی محیط زیست، موجب شیوع بیماری مختلف، پراکنش حشرات موذی و ایجاد بوی نامطبوع در محل و افزایش نارضایتی شهروندان شده است.

در نتیجه با دستور دادستانی شهرستان و بعلت تداوم آلودگی و عدم رفع آن، این واحدها مجددا مورد بازدید و پایش قرار گرفتند. همچنین جلسه ای مشترک با حضور کارشناس قضایی و نمایندگان ادارات محیط زیست، شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل و مقرر شد جهت رفع آلایندگی واحد متخلف، هریک از ادارت بطور جداگانه راهکارهای قابل اجرا را مشخص و پیگیری های لازم را انجام دهند.

همچنین طی پایش های مکرر و شکایت مردمی از کارگاه غیر مجاز ذوب پلاستیک و ضایعات، کارشناسان محیط زیست شهرستان در تاریخ ۱۱/۴/۱۴۰۱ با هماهنگی مقام قضایی، نسبت به پیگیری شکایت مردمی اقدام و کارگاه مورد نظر را پلمپ کردند.