معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر رومانی در تهران با تاکید بر همکاری های دو جانبه در حوزه های فرهنگی بین دو کشور، گفت: این وزارتخانه آمادگی همکاری در حوزه ترجمه متون و آثار مشترک دو کشور را دارد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران […]

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با سفیر رومانی در تهران با تاکید بر همکاری های دو جانبه در حوزه های فرهنگی بین دو کشور، گفت: این وزارتخانه آمادگی همکاری در حوزه ترجمه متون و آثار مشترک دو کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی یاسر احمدوند با تاکید بر این مطلب افزود: امیدواریم این دیدار آغاز همکاری های فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور رومانی باشد.

وی با اشاره به سابقه ۱۲۰ ساله روابط ایران و رومانی ادامه داد: سابقه روابط ۱۲۰ ساله ارزش این را دارد که به آن توجه بیشتری شود و ما در فرهنگ کشورمان به سنت‌ها توجه بسیاری داریم و دوستان قدیمی خود از جمله کشور رومانی را حفظ خواهیم کرد.

احمدوند در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های مشترک بین شاعران، نویسندگان و تصویرگران دو کشور تاکید کرد و گفت: ما نیز می توانیم گروهی از نویسندگان و شعرای ایرانی را به کشور رومانی اعزام کنیم و معتقدیم اهالی فرهنگ، سفیران اصلی فرهنگی بین دو کشور هستند .