غدیر ضمانت پویایی اسلام است مدیر اجرایی آستان مقدس زینبیه اصفهان با بیان اینکه ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) ضامن پویایی و اجرای احکام اسلام، حکومت اسلامی و حاکمیت احکام قرآن است، اظهار داشت: اگر مردم جامعه ایمان و عمل داشته باشند، اما حاکمیت در دست نااهلان باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود […]

غدیر ضمانت پویایی اسلام است

مدیر اجرایی آستان مقدس زینبیه اصفهان با بیان اینکه ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) ضامن پویایی و اجرای احکام اسلام، حکومت اسلامی و حاکمیت احکام قرآن است، اظهار داشت: اگر مردم جامعه ایمان و عمل داشته باشند، اما حاکمیت در دست نااهلان باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود .

حجت‌الاسلام‌ محسن صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران با اشاره به آیه ۱۶۴ سوره آل‌عمران به بیان فضائل امیرالمؤمنین و اهمیت عید غدیر پرداخت و اظهار کرد: همان‌طور که اصل نبوّت و رسالت، منّت و نعمت بزرگ الهی است که خداوند به بشر عنایت کرده است؛نعمت معرّفی امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) در روز عید بزرگ غدیر به‌عنوان ولی‌امر امّت اسلامی و جانشین پیغمبر نیز منتی عظیم از طرف خداوند بر همه حق‌جویان عالم است.

مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت زینب خواهر امام رضا (س) در ادامه به قسمتی از زیارت جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: در این زیارت نسبت به اهل‌بیت، خصوصاً امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌خوانیم: “خَلَقَکُمُ اللهُ اَنوَاراً فَجَعَلَکُم بِعَرشِهِ مُحدِقینَ
جا حَتّی مَنَّ اللهُ عَلَینا بِکُم فَجَعَلَکُم فی بُیُوتٍ اَذِنَ اللهُ اَن تُرفَع” یعنی خداوند ، شما را [ به صورت ] نورهایى آفرید و گِرداگِرد عرش خود ، قرارتان داد تا این که به واسطه شما ، بر ما نعمت بزرگى عطا فرمود . پس شما را در خانه هایى قرار داد که خداوند ، رخصت داده است که بزرگ داشته شوند و نام وى در آن ها یاد شود.

وی افزود: قرآن مسئلهٔ ولایت امیرالمؤمنین را یک جا مایهٔ یأس کفّار دانسته: “اَلیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم” و در جای دیگر مسئلهٔ ولایت را غلبهٔ اهل حق معرفی می‌کند و می‌فرماید: ” إِنَّمَا وَلِییّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاهَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاهَ وَهُمْ رَاککعُونَ، وَمَن یَتَوَلَّ اللهَ وَ رَسولَه وَ الَّذینَ ءامَنوا فَاِنَّ حِزبَ اللهِ هُمُ الغّْلِبون” که یعنی هر کس که خدا و رسول و اهل ایمان را ولیّ و فرمانروای خود داند (پیروز است) که تنها لشکر خدا فاتح و غالب خواهد بود.

حجت‌الاسلام صادق‌زاده ادامه داد: مراد از “الَّذینَ ءامَنوا” در این آیات امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) است که در حال رکوع انفاق کرد. و خداوند ایشان را ولی مؤمنین معرفی نمود و فرمود: ولی شما خدا و رسول او مؤمنین هستند که در حال رکوع زکات دادند و “حِزبَ الله” که دنباله‌رو این ایمان و این حرکت هستند، ” هُمُ الغّْلِبون “. یعنی با معرفی و تثبیت ولایت امیر المونین علیه‌السلام موجب یأس کفّار و غلبهٔ اهل حق است.

وی عید بزرگ غدیر را «عیداللَّه‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» بیان کرد و اذعان داشت: این تعابیر نشان‌دهنده تأکید و اهتمام خاص به این روز باعظمت است چرا که؛ ولایت امیرالمؤمنین علی (ع) ضامن پویایی و اجرای احکام اسلام، حکومت اسلامی و حاکمیت احکام قرآن است.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر مردم جامعه ایمان و عمل داشته باشند، اما حاکمیت در دست نااهلان باشد، تحقّق اسلام در آن جامعه امکان‌پذیر نخواهد بود.
خبرنگار: الهام خانی