به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ به نقل از بجنورد- ایرنا- بازدید روز چهارشنبه (۱۵ شهریورماه) وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آثار تاریخی خراسان شمالی و اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به این استان بیانگر اهتمام دولت در زدودن غبار تخریب از میراث تاریخی و توسعه گردشگری این […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران؛ به نقل از بجنورد- ایرنا- بازدید روز چهارشنبه (۱۵ شهریورماه) وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آثار تاریخی خراسان شمالی و اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به این استان بیانگر اهتمام دولت در زدودن غبار تخریب از میراث تاریخی و توسعه گردشگری این خطه است.

خراسان شمالی سرزمین جاذبه های تاریخی، طبیعی و گنجینه اقوام و فرهنگ ها که با ۵۰۹ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به عنوان نگینی درخشان در این خطه از شمالشرق کشور می درخشد و هر یک از آثار باستانی آن تاریخ را رقم می زنند.

این خطه که در مسیر ۱۵ میلیون از زائران بارگاه ثامن الحجج(ع) واقع شده است، سالانه پذیرای ۱۵ میلیون دلداده عاشقی است که به پابوس امام مهربانی ها می روند و اندک زمانی نیز در کنار سایه سارهای کوهستانی این منطقه لحظات خوشی را سپری می کنند و سری هم به آثار تاریخی منطقه می زنند.

اگرچه هر یک از این آثار گرانبهای خراسان شمالی نیاز به مرمت و کاوش دارند و همواره مسوولان در گذشته کمبود اعتبارات را عامل این بی تفاوتی می دانستند ولی این آثار روزگار غریبی را سپری می کنند و منتظر رسیدگی و مرمت هستند.

از طرفی ۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در این استان جوابگوی زائران و مسافران فصلی نیست و باید در این زمینه هم فکری کرد و چاره ای اندیشید.

اما هنرمندان حوزه صنایع دستی استان دنیای متفاوت از سایر استان ها را سیر می کنند و فعالیت ۱۷ هزار صنعتگر در ۶۱ رشته از صنایع دستی استان بیانگر این است که هنر با تار و پود مردمان گنجینه فرهنگ‌ها گره خورده است و این تولیدکنندگان که می تواند در اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند، متاثر از شیوع کرونا روزهای سختی را سپری کردند و اکنون نیاز به کمک دارند.

سفر دوم تیرماه هیات دولت به خراسان شمالی امید را در دل فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری زنده کرد و اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور به این حوزه بسیاری از طرح های نیمه تمام گردشگری استان را تکمیل می کند.

مسوولان اداره کل میراث فرهنگی استان در رسانه ها اعلام کردند که متقاضیان ایجاد اشتغال در بخش های صنایع دستی و گردشگری به این سازمان مراجعه کنند و از تسهیلات این محل بهره مند شوند.

علاوه بر سفر رییس جمهور سفر روز گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خراسان شمالی و بازدید از شهرستان هایی که بیشترین ظرفیت های این حوزه را دارا می باشند، گام های تحول در این منطقه را رقم زد.