۸۲۱ مورد تخلف در بازار کردستان کشف شد معاون نظارت و بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت،معدن و تجارت کردستان گفت: در نتیجه بازرسی های انجام شده از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان ۸۲۱ مورد تخلف کشف شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه […]

۸۲۱ مورد تخلف در بازار کردستان کشف شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه بازرسان صمت همواره وضعیت بازار را رصد می کنند، اظهار داشت: در سه ماهه اخیر ۸ هزار و ۳۳۹ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی موجود در بازار استان انجام شده است.
وی افزود: در نتیجه بازرسی های انجام شده ۸۲۱ مورد تخلف کشف شد که در قالب ۸۰۲ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
معاون نظارت و بازرسی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت،معدن و تجارت کردستان بیان کرد: میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این تعداد واحد متخلف در استان ۲۹۸ میلیارد ریال بوده است.
سردارزاده یادآور شد: بیشتر تخلف های انجام شده در بازار استان شامل گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت است که انتظار می رود بازاریان نسبت به رفع این موارد و رعایت انصاف اهتمام بیشتری داشته باشند تا شاهد رونق خرید و فروش و هم رضایت خریداران باشیم.
وی ادامه داد: از طریق ستاد خبری اداره کل صمت هم ۶۵۹ مورد گزارش تخلف در بازار توسط مردم ارائه شده است.
شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت وغیره در واحدهای صنفی با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، واحد متخلف را معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.