احیای کوهستان پارک؛ اوایل خرداد امسال

اوایل خرداد امسال، سامانه کدال اطلاعیه واگذاری پارک شادی مشهد به سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط بانک دی را منتشر کرد. تا این خبر امیدها برای احیای شهربازی نوستالژی مشهدی ها را زنده کند.

حالا این امید زنده تر شده و شورای پول و اعتبار نیز با واگذاری کوهستان پارک شادی به بنیاد شهید موافقت کرده است. تا پارک یک گام رو به جلو برود و طبق توافق شهرداری مشهد با بنیاد شهید، شرایط برای احیا به صورت مدرن فراهم تر شود.

مهر شورای پول و اعتبار بر واگذاری کوهستان پارک

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، بانک دی مکلف شد حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ اموال غیرمنقول منتقل و از سوی بنیاد شهید موضوع این مصوبه را فروش رسانده. گزارش اقدامات صورت گرفته را در مقاطع ماهانه به معاونت نظارت بانک مرکزی ارائه کند. همچنین رعایت صرفه و صلاح سهامداران و سپرده گذاران بانک دی، در مراحل قیمت گذاری و انتقال برعهده بنیاد و هیئت مدیره بانک می باشد.»

همچنین اوایل خرداد در اطلاعیه واگذاری کوهستان پارک به بنیاد شهید که در سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد.

شایان ذکر است، ارزش کلیه املاک مورد معامله (طبق مفاد قرارداد مذکور)، بر اساس نظریه هیئت کارشناسان دادگستری، در بازه زمانی ۲۵‏/۱۲‏/۱۴۰۱ تعیین می شود. همچنین ارزش دفتری ملک موسوم به کوهستان پارک شادی مشهد در دفاتر این بانک معادل مبلغ ۹۴۴ میلیارد ریال است.»

توافق شهرداری و بنیاد شهید برای احیای کوهستان پارک

با این مصوبه ، عملا شرایط برای واگذاری پارک به بنیاد و اجرای توافق شهرداری با بنیاد برای احیای این شهربازی به صورت مدرن تسهیل شده. چرا که شهردار مشهد از جلسه با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و توافق با این بنیاد برای احیای پارک شادی خبر داد.

و گفت: تاکید مدیریت از قبل هم این بوده که کاربری تغییر نکند و در قالب پارک باشد و مجموعه گردشگری برای مشهد اجرا شود. نگاه ما هم این بوده که کاربری آن تغییر نکند.

جلسه ای با دکتر قاضی زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

دو تا سه هفته پیش طی جلسه ای با دکتر قاضی زاده، رئیس بنیاد شهید توافق شد که پارک به صورت خیلی مدرن احیا شود. حداقل ۲۰ هکتار آن در قالب همین شهربازی خواهد بود و اماکن تفریحی دیگری در زمین آن محقق خواهد شد. یک مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری مناسب برای مشهد ایجاد می‌شود.

منافع شهر و مردم با سازمان اقتصادی کوثر

حاجی بگلو اظهار کرد: ما علاقه مندیم برای منافع شهر و مردم با سازمان اقتصادی کوثر توافق کنیم. بالاخره مکانی بوده که مردم از آن استفاده می کردند، اما هم اکنون بدون استفاده مانده است. چه ایرادی دارد خود سازمان کوثر سرمایه گذاری کند؟ درآمد آن هم برای خودش باشد و خدمات بدهد، ما هم آمادگی داریم که خدماتی را ارائه کنیم.

آمادگی داریم که وارد تعامل و گفت و گو شویم و چند مدل را بررسی کنیم، حتی سرمایه گذار هم معرفی می کنیم. بالاخره آن زمین و امکانات برای استفاده عموم مردم است، شهرداری هم می خواهد همین کار را انجام دهد. ما هم آمادگی داریم که با آن ها تعامل کنیم. مجموعه کوثر هم پای کار تعامل و همکاری بیاید تا این مجموعه را از بلاتکلیفی خارج کنیم.

او البته مثل تمام دوره های مدیریت شهری تاکید کرده بود که «اجازه تغییر کاربری داده نخواهد شد». وی گفته بود، فضایی را که برای عموم مردم از قبل پیش بینی شده، به طور قطع اجازه تغییر کاربری نخواهیم داد.