بازارچه‌های روز میوه فروشی در سنندج دایر می‌شود رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج با بیان اینکه طرح ساماندهی وانت های میوه فروشی طی چند روز اخیر کلید خورده و منجر به کاهش ترافیک و رضایتمندی مردم شده است، گفت: در راستای حمایت هرچه بیشتر از فعالان این عرصه ایجاد […]

بازارچه‌های روز میوه فروشی در سنندج دایر می‌شود

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج با بیان اینکه طرح ساماندهی وانت های میوه فروشی طی چند روز اخیر کلید خورده و منجر به کاهش ترافیک و رضایتمندی مردم شده است، گفت: در راستای حمایت هرچه بیشتر از فعالان این عرصه ایجاد بازارهای روز در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مرتضی سنندجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت بیش از ۴۰۰ دستگاه وانت میوه فروشی در میادین اصلی موجب ایجاد ترافیک، نازیبایی سطح شهر و نارضایتی شهروندان شده بود که براساس مطالبات مردم ساماندهی این وضعیت در دستور کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار شهرداری ها مبنی بر در اختیار قرار دادن اراضی برای ایجاد بازارچه برای افراد کم توان، کم سرمایه، تولید کنندگان و فروشندگان کم سرمایه پنج نقطه از سطح شهر برای ساماندهی وانت های میوه فروش تعیین شد.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج با تاکید براینکه هدف از اجرای طرح ساماندهی وانت های میوه فروش در سنندج ایجاد رضایتمندی مردم است، گفت: دنبال قطع کردن منبع درآمدی این افراد نیستیم این مهم از مطالبات جدی مردم و اقدامی ارزشمند در راستای نظم و ساماندهی در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی انجام شده، طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج از روز شنبه هفته جاری شروع شده است، گفت: براساس این طرح وانت بارها به پنج نقطه تعیین شده شامل چهار راه حاجی آباد، میدان ۱۲فروردین روبروی سردخانه، بلوار ارشاد روبروی مجتمع ایثار، بلوار معلم با لاتر از میدان سهروردی ( فیض آباد ) و بلوار حمدی بالاتر از مسجد قبا هدایت شدند.

سنندجی ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای تسطیح و آماده سازی، تعبیه سرویس بهداشتی و برقراری روشنایی در این پنج نقطه که گنجایش ۴۸۰ خودرو وانت میوه فروش را دارد انجام شده است.

وی اظهار داشت: قطعا اجرای این طرح در مراحل نخست اشکالات و نقاط ضعفی هم دارد و به محض استقرار کامل وانت های میوه فروشی اقدامات لازم را در راستای ایجاد رفاه هرچه بیشتر انجام خواهیم داد.

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج با بیان اینکه تمام توان خود را برای ایجاد رضایتمندی آنها به کار خواهیم گرفت، گفت: براساس بررسی‌های میدانی  انجام شده اجرای این طرح طی چند روز گذشته موجب رفع مشکل ترافیک در این نقاط شده و بازخورد بسیار خوبی از سوی مردم داشته است.

وی یادآور شد: ایجاد بازارهای روز در سطح شهر از دیگر برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری سنندج است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان