پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا، باعث شد قیمت طلای جهانی در لحظه انتشار خبر ۱۶.۵ دلار در هر اونس کاهش یابد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، قیمت طلای جهانی امروز در بازارهای جهانی به دلیل اینکه پیش بینی شده است که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به میزان بیشتری […]

پیش بینی افزایش نرخ بهره در آمریکا، باعث شد قیمت طلای جهانی در لحظه انتشار خبر ۱۶.۵ دلار در هر اونس کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، قیمت طلای جهانی امروز در بازارهای جهانی به دلیل اینکه پیش بینی شده است که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به میزان بیشتری کاهش دهد حدود یک درصد کاهش یافت.

فدرال رزرو آمریکا متعهد شده است که به هر طریقی تورم را در این کشور کاهش دهد و تحلیلگران می گویند که معنی آن این است که نرخ بهره را به میزان بیشتری افزایش می هد.

افزایش نرخ بهره موجب تقویت دلار شده و روی قیمت فلز زرد تاثیر منفی می گذارد.

تقویت دلار طلا را برای خریداران با دیگر ارز ها گرانتر می سازد و به همین دلیل تقاضا برای این فلز کاهش یافته و قیمت در بازار پایین می آید.

امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا در لحظه انتشار خبر ۱۶.۵ دلار کاهش یافت و هر اونس از این فلز به قیمت ۱۹۸۸ دلار و ۸۰ اونس معامله شد قیمت این فلز امروز در بیشترین زمان به قیمت ۲۰۰۳ دلار و در کمترین زمان به قیمت ۱۹۸۱ دلار به فروش رفت.

قیمت طلا امروز نسبت به یک ماه گذشته ۱۸.۷ دلار و نسبت به یکسال گذشته ۳۶.۹ دلار در هر اونس افت کرده است.

در این باره «دکاسا» تحلیل گر بازار اعلام کرد: که بازار درحال حاضر در انتظار نرخ بهره بیشتری است که احتمالا به مدت طولانی هم ماندگار خواهد بود.

پیش بینی شده است که به احتمال ۸۸ درصد این بار فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ صدم درصد در ماه می افزایش دهد که موجب تقویت دلار و کاهش ارزش طلا شده است.

بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرده است که تورم را در این کشور در محدوده ۲ درصد نگه دارد و این تعهد احتمالا موجب افزایش دوباره نرخ بهره در این کشور می شود