هزینه نگهداری سالمند ماهانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون/ باید برای سالمندی در کشور برنامه ریزی شود دلبری گفت: در حال حاضر آسایشگاه‌های نگهداری از سالمندان ما از لحاظ کیفی و کمی با استاندارد‌ها فاصله زیادی دارند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،دکتر احمد دلبری رئیس انجمن سالمندان ایران در […]

هزینه نگهداری سالمند ماهانه ۱۰ تا ۱۲ میلیون/ باید برای سالمندی در کشور برنامه ریزی شود

دلبری گفت: در حال حاضر آسایشگاه‌های نگهداری از سالمندان ما از لحاظ کیفی و کمی با استاندارد‌ها فاصله زیادی دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،دکتر احمد دلبری رئیس انجمن سالمندان ایران در مورد چالش و بحران سالمندی گفت: با سالمند شدن جمعیت دهه شصت همان مشکلاتی که این جمعیت در مورد مدرسه، دانشگاه، مسکن، کار و.. داشتند در دوره سالمندی هم با افزایش ۵ تا ۶ برابری مشکلات مواجه و مشکلاتی در زمینه مسکن، بیمه، درمان، تخت آسایشگاهی و.. خواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر آسایشگاه‌های نگهداری از سالمندان ما از لحاظ کیفی و کمی با استاندارد‌ها فاصله زیادی دارند و به ازای هر ۶۴۰ نفر سالمند یک تخت آسایشگاهی وجود دارد که در کشور‌های توسعه یافته به ازای هر ۱۸ نفر یک تخت سالمندی وجود دارد.دلبری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه متاسفانه خانواده‌ها و سالمندان امکان پرداخت هزینه‌های نگهداری سالمندان که در حدود۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان ماهیانه است را ندارند و به همین دلیل در حال حاضر، ۳۰ درصد تخت‌های آسایشگاهی کشور را سالمندان مجهول الهویه تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: اکنون روز خوش سالمندی در کشور است و در آینده مسئله سالمندی به یک مسئله بهداشتی، اقتصادی، بیمه‌ای و حتی امنیتی برای کشور تبدیل می‌شود که نیاز است مسئولین در این موضوع مهم توجه و برنامه ریزی داشته باشند.