برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان مبارکه به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه، دکتر محمد سلیمانی پور (رییس شبکه) با اعلام این خبر گفت: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت جامه و آگاه سازی عمومی، کلاس آموزشی […]

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان مبارکه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه، دکتر محمد سلیمانی پور (رییس شبکه) با اعلام این خبر گفت: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت جامه و آگاه سازی عمومی، کلاس آموزشی و ترویجی با موضوع آشنایی با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و واحد ترویج شهر طالخونچه در محل سالن اجتماعات شهید آوینی شهرداری طالخونچه برگزار گردید.
در ابتدای این کلاس آموزشی دکتر سلیمانی پور توضیحاتی را در خصوص علائم بیماری، راه های انتقال، نحوه پیشگیری و مخاطرات ناشی از این بیماری بیان نمود.
وی رعایت اصول بهداشتی و استفاده از لوازم حفاظت فردی (دستکش، کلاه و…. ) در مواجهه با دام ، عدم له کردن کنه ها با دست، خودداری ازکشتار غیر مجاز دام و ذبح دام های نذری در معابر و اماکن عمومی، خرید گوشت از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی و نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در یخچال پیش از مصرف را از جمله مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری بر شمرد.
در پایان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مبارکه از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک در این خصوص، مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به شبکه دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند