سردار شهید رحیم کابلی یکی از پنج شهید مفقودالاثر مدافع حرم است که هویت پیکرش به تازگی تأیید و قرار است در روزهای باقی مانده محرم تشییع شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، سردار شهید رحیم کابلی یکی از ۱۳ شهید مازندرانی  بود که ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در جبهه خان‌طومان به شهادت رسیده […]

سردار شهید رحیم کابلی یکی از پنج شهید مفقودالاثر مدافع حرم است که هویت پیکرش به تازگی تأیید و قرار است در روزهای باقی مانده محرم تشییع شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، سردار شهید رحیم کابلی یکی از ۱۳ شهید مازندرانی  بود که ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۹۵ در جبهه خان‌طومان به شهادت رسیده است که پس از ۶ سال پیکرش به میهن بازگشته است. هویت پیکر این شهید از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تأیید شده است.

حاج رحیم سابقه ۸۰ ماه رزمندگی در دفاع مقدس را داشت و با اینکه ۵۳ سال از عمرش می‌گذشت و بازنشسته شده بود، مجدد عزم میدانی دیگر کرد و این بار در دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) به شهادت رسید.

صفیه اصلانی همسر شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی در مصاحبه ای بیان کرده است که همسرم می‌گفت:«هر وقت خبر شهادتم را شنیدی خدا را شکر کن و نماز شکر بخوان» و گفته بود «تنهایت نمی‌گذارم»؛ من هم طبق سفارش او عمل کردم و بدون اینکه قطره اشکی بریزم بعد از شنیدن خبر شهادتش نماز شکر خواندم و بعد از خداوند شهید به من کمک کرد و آرامش گرفتم.

«هنوز که هنوزه نگفتم پیکر همسرم برگردد»، اما اگر مصلحتی هست و خداوند مصلحتش بر این است روی چشمم نگه می‌دارم. اگر یک روزی قسمت هست پیکر حاج رحیم برگردد دوست دارم آن روز باشم و با آنچه که در توانم هست به استقبالش روم.»

این شهید مدافع حرم در وصیت نامه اش نوشته است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

خدمت برادران و خواهران خوب و با ایمانی‌ام سلام‌ علیکم

چند وقتی بود که می‌خواستم مطالبی را برایتان بنویسم که نشده بود، الان که این فرصت در حرم باصفای امام مهربانی‌ها حضرت علی‌ ابن موسی الرضا علیه‌السلام فراهم شده چند خواهش و تمنا از شما دارم.

اولاً همه شما را سفارش می‌کنم در گفتار و عمل پشتیبان ولایت فقیه باشید. دوست را شناخته و با او هماهنگ باشید و همراه. مراد از دوست کسانی هستند که به معنای واقعی با تفکرات امام و شهدا ولایت همراهند.

دشمن را شناخته و از آنها بیزاری بجوئید در گفتار و رفتار، دشمن با شیطان بزرگ آمریکاست و طرفداران آمریکا.

شب‌های جمعه مرا هم به یاد بیاورید و در حق بنده دعا کنید. تمامی کوتاهی‌ها و بی‌ادبی‌هایم را ببخشید.

در مراسم اهل البیت جشن میلاد و شهادت، از امام زمان (عج) غافل نشوید.امام را دعا کنید و شهدا را نیز همچنین. لحظه‌ای از ولایت غافل نباشید و در همه احول آقا را دعا کنید.

نماز شب اول قبرم را بخوانید. بر سر مزارم حاضر شوید و دعام کنید.

اگر برایتان مقدور است مراسم محرم (سه شب اول محرم) و مراسم شب ۲۸ صفر منزل ما را فراموش نشود. مخلص تمام پاسداران و بسیجیان ولایی و هیأتی‌های ولایی هستم.

محضر همه آنها عرض ادب

محتوایی که شهیدکابلی خواست در قبرش قرار دهند.
دستنوشته شهید مهران کابلی