وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره‌های بومی با دقت بالا باشیم و بتوانیم ماهواره‌های خودمان را با ماهواره‌برهای بومی به فضا بفرستیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» در مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه تلاش ما این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره‌های بومی با دقت بالا باشیم و بتوانیم ماهواره‌های خودمان را با ماهواره‌برهای بومی به فضا بفرستیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» در مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور (ساختمان خیام) در پایگاه فضایی ماهدشت، با ابراز خوشحالی از بهره‌برداری از نخستین مرکز عملیات حرفه‌ای بهره‌برداری ماهواره سنجشی ایران در هفته جهانی فضا، افزود: نخستین بار است که داده‌های ماهواره‌ای خیام به شکل عملیاتی در ایران به بهره‌برداری رسیده است و امروز برای نخستین بار تصاویر دریافتی این ماهواره به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: به‌زودی امکان بهره‌برداری از تصاویر و داده‌های ماهواره خیام برای شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌هایی که خدمات لازم را ارائه می‌کنند فراهم می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: امروز روز بزرگی در تاریخ فضایی است، زیرا برای نخستین بار به چنین تصاویر و داده هایی به‌طور مستقیم دسترسی داریم و کنترل ماهواره خیام به‌طور کامل در اختیار متخصصین کشورمان است.
زارع پور ادامه‌داد: تلاش ما در وزارت ارتباطات و در صنعت فضایی کشور با محوریت سازمان فضایی این است که تا پایان دولت سیزدهم، شاهد ماهواره‌های بومی با همین دقت بالا باشیم.

وی تاکید کرد: همه فعالان صنعت فضایی به دنبال آن هستند که در کشور مطابق برنامه‌ریزی‌ها در حوزه ماهواره‌های سنجشی به ماهواره‌هایی با دقت یک‌متر و زیر یک متر تا افق ۱۴۰۳ برسیم.