معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس از داوری ۱۶۴۷ اثر شرکت کنندگان پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی و هر ایرانی یک درخت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،علیرضا شادباش گفت: جلسه داوری آثار پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی هر ایرانی یک درخت با حضور کارشناسان […]

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس از داوری ۱۶۴۷ اثر شرکت کنندگان پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی و هر ایرانی یک درخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،علیرضا شادباش گفت: جلسه داوری آثار پویش ملی ایران سرسبز، ایران قوی هر ایرانی یک درخت با حضور کارشناسان منابع طبیعی استان و کارشناسان معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس برگزار شد.
او افزود: این پویش در دو زمینه تأمین و تهیه نهال و همکاری منابع طبیعی استان و شهرداری شیراز و همچنین شرکت دانش آموزان، والدین و فرهنگیان در رشته‌های نقاشی و تصویر سازی و اینفوگرافی، داستان کوتاه و طرح ابتکاری اجرایی، فیلم کوتاه، ویدئوکست و پادکست در اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
شادباش، معاون پرورشی و فرهنگی فارس گفت: در این پویش ۱۶۴۷ اثر توسط شرکت کنندگان به دبیرخانه پویش در اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران ارسال شده که آثار برای داوری به فارس ارسال شد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش فارس گفت: هدف از این پویش، اشنایی با درختان بومی منطقه و جلب توجه دانش اموزان به مراحل کاشت ومراقبت از یک درخت، ایجاد احساس مسئولیت برای نگهداری از درختان شهر، منطقه و محیط زندگی، بهره گیری از فضای سبز و افزایش روحیه نشاط و شادمانی و از بین رفتن آثار سوء کم بارشی در استان بود.
شادباش همچنین افزایش آگاهی و دانش زیست محیطی در سطح مختلف جامعه، مسئولین و تصمیم گیرندگان اجرای فعالیت‌های توسعه‌ای در محیط زیست، ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش آموزان و احیاء و حفظ منابع طبیعی و گسترش فضای سبز و آشنایی با حقوق شهروندی و افزایش سرانه‌ی فضای سبز در شهر و روستا را از دیگر اهداف این پویش عنوان کرد.