وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی، کسب چهار مدال طلا و قهرمانی دانش آموزان کشورمان را در المپیاد جهانی زیست‌شناسی و کسب جایگاه هشتم دنیا، سه مدال طلا و سه نقره در المپیاد ریاضی ۲۰۲۲ را تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از نهاد ریاست جمهوری،دانش؛ انگاره‌ی تمدن و […]

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی، کسب چهار مدال طلا و قهرمانی دانش آموزان کشورمان را در المپیاد جهانی زیست‌شناسی و کسب جایگاه هشتم دنیا، سه مدال طلا و سه نقره در المپیاد ریاضی ۲۰۲۲ را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از نهاد ریاست جمهوری،
دانش؛ انگاره‌ی تمدن و روشن‌ترین برهان شایستگی ملتی‌ست که با پیشینه‌ی درخشان علم و انبوه عالمان نامور همچنان به درنوردیدن مرزهای آگاهی در تلاش است. فرزندان برومند ایران اسلامی که برخاسته از نظام نوین آموزشی‌اند؛ با پیروزی در رقابت‌های علمی، موید نشاط جامعه‌ای هستند که ارزش‌های فردی و فضیلت‌های جمعی خود را آگاهانه ابراز می‌دارند و حضور غالب خود را در میدان تحریم‌های علمی و فن‌آوری‌های نوین به نمایش می‌گذارند و رزمنده‌وار به فتح خاکریزهای خطوط مقدم دانش می‌اندیشند.
در استمرار پیروزی‌های علمی؛ دیگربار؛ فرزندان فرهیخته‌ی ایران‌زمین فاتح بلامنازع المپیاد زیست‌شناسی در مسابقات جهانی ۲۰۰۲ گردیدند و با کسب چهار مدال طلای ارزشمند این رویداد جهانی افتخارآفرین شدند. با غرور و شادمانی بسیار؛ به دانشمندان جوان مهدی افشاری، امیررضا زینالی، محمدمهدی رحیم‌پور و محمدامین کیانی و دانش آموزان عزیز مدال آور رشته ریاضی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این افتخار عظیم؛ به نشاط روزافزون و اعتلای علمی مستمر در پرتو حُسن نظر حضرت حق و تاسی از منویات عالمانه‌ی مقام معظم رهبری و توجه مضاعف خانواده‌های فهیم این سرزمین دوچندان گردد که:
         درخت تو گر بار دانش بگیرد
              به زیر آوری چرخ نیلوفری را