رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هواپیما باید از بالاترین استاندارد‌های جهانی برخوردار باشد و مراجع نظارتی و تخصصی هم باید در اعلام نظر خود دقت کافی داشته باشند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خدائیان در جمع سربازرسان، بازرسان و کارشناسان بازرسی کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی از این بخش به […]

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هواپیما باید از بالاترین استاندارد‌های جهانی برخوردار باشد و مراجع نظارتی و تخصصی هم باید در اعلام نظر خود دقت کافی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، خدائیان در جمع سربازرسان، بازرسان و کارشناسان بازرسی کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی از این بخش به عنوان یکی از بازرسی‌های مهم سازمان یاد کرد و افزود: عملکرد این بخش در حوزه مسکن و حمل و نقل (جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی) نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره مردم دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: امروزه بزرگترین مشکل هر خانواده و جوان ایرانی تامین مسکن و سرپناه است و سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند از طریق عمل به وظایف خود و نظارت بر اجرای قوانین در این حوزه تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تاثیر عملکرد سازمان بازرسی کل کشور در بسیاری حوزه‌ها از تاثیر عملکرد دستگاه‌های اجرایی کمتر نیست، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور چشم بینای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تا با نظارت بر عملکرد مجریان، اگر مشاهده کرد مدیر و کارگزاری به موقع به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند او را شناسایی و معرفی نماید.

خدائیان در ادامه با اشاره به اینکه نظارت سازمان بازرسی کل کشور باید فعال و در لحظه باشد تا مدیران جرات ارائه گزارش‌های خلاف واقع و آمار اشتباه نداشته باشند، بر دقیق و بروز بودن اطلاعات بازرسان در سازمان بازرسی تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به برخی مشکلات و تخلفات صنعت هوایی کشور اشاره کرد و خطاب به بازرسان راه و شهرسازی سازمان بازرسی خواستار انعکاس سریع مشکلات این حوزه به متولیان شد.

وی در خصوص صنعت هوایی کشور بیان داشت: هواپیما باید از بالاترین استاندارد‌های جهانی برخوردار باشد و مراجع نظارتی و تخصصی باید در اعلام نظر راجع به هواپیمایی که به صنعت هوایی کشور ملحق می‌شود از رعایت هیچ استانداردی کوتاه نیایند؛ لذا چنانچه یک شرکت هواپیمایی قصد خرید هواپیمای دست دوم را دارد نباید اجازه داد از هواپیمایی استفاده شود که عمر مفید خود را سپری نموده و به اصطلاح از رده خارج است؛ زیرا اگر هواپیما نداشته باشیم بهتر از این است که هواپیما ایمن نباشد.

دومین چالش مطرح شده از سوی دکتر خدائیان قیمت بلیت هواپیما بود. وی در این زمینه اظهار کرد: علی رغم اینکه شرکت‌های هواپیمایی از سوخت یارانه‌ای و برای تامین قطعات از ارز ترجیحی استفاده می‌کنند، لیکن بسیاری از شرکت‌ها از قیمت کم و دستوری بلیت هواپیما گلایه‌مند هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ۴۰ الی ۵۰ شرکت خصوصی وجود دارد که با یک الی دو هواپیما وارد چرخه صنعت هوایی شده اند و بسیاری هم در نوبت ورود هستند. حال سئوال اینجاست که اگر صنعت هوایی زیان ده است، چرا تا این اندازه متقاضی دارد؟!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از فروش چارتری به عنوان یک مشکل شرکت‌های هواپیمایی یاد کرد و ادامه داد: برخی از مسئولان شرکت‌های هواپیمایی از دست‌های پشت پرده سیستم چارتری صنعت هوانوردی گله‌مند هستند و اظهار می‌کنند شرکت‌های محدودی فروش چارتری را در اختیار دارند و اجازه نمی‌دهند شرکت‌ها بلیت خود را به صورت سامانه‌ای در اختیار مردم قرار دهند و انحصاری ایجاد کرده اند که شرکت‌ها ناچار به همکاری با آن‌ها هستند.

خدائیان از بازرسان سازمان بازرسی کل کشور خواست به این موضوع ورود کرده و بررسی کنند که چه تخلفات یا سوء جریان‌هایی در این زمینه وجود دارد و اگر رانتی در این موضوع وجود دارد آن را شناسایی و برخورد کنند.

موضوع دیگری که رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه به آن اشاره داشت تاخیر‌های مکرر پرواز‌ها بود. دکتر خدائیان با تاکید بر ورود جدی سازمان بازرسی کل کشور در این حوزه خطاب به بازرسان تاکید کرد که این موضوع را از باب حقوق عامه با جدیت پیگیری کنند.

خدائیان به موضوع تصادفات جاده‌ای هم گریزی زد و گفت: علت اکثر تصادفات، خطای انسانی عنوان می‌شود، ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که برخی نقاط جاده‌ای کشور حادثه خیز هستند و باید دستگاه‌های مربوطه تدبیری را برای اصلاح آن اتخاذ کنند، سازمان بازرسی کل کشور نیز حتما باید اخطار جدی ارائه کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان با تاکید بر رعایت قوانین ساختمان سازی تصریح کرد: باید همه مراحل ساختمان سازی از ابتدا تا انتها با دقت از سوی مسئولان متولی مورد رصد و نظارت قرار گیرد تا شاهد تخریب یک ساختمان نوساز پس از وقوع حوادث و بلایای طبیعی نباشیم و در این زمینه اگر بعد از وقوع این حوادث افراد مسئول بازخواست شوند جنبه پیشگیرانه خواهد داشت.