دبیرکل سازمان ملل با هدف ابراز همدردی با مردم پاکستان به علت سیل اخیر وارد این کشور شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیرکل سازمان ملل با هدف ابراز همدردی با مردم پاکستان به علت سیل اخیر وارد این کشور شد.به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به […]

دبیرکل سازمان ملل با هدف ابراز همدردی با مردم پاکستان به علت سیل اخیر وارد این کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ دبیرکل سازمان ملل با هدف ابراز همدردی با مردم پاکستان به علت سیل اخیر وارد این کشور شد.
به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از پایگاه خبری “رادیو پاکستان”، “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل در یک سفر دو روزه وارد پاکستان شد تا با دولت و مردم این کشور به علت سیل بی‌سابقه و جان باختن تعداد زیادی از شهروندان پاکستانی، ابراز همبستگی کند.
“آنتونیو گوترش” در بدو ورود به فرودگاه بین المللی اسلام آباد توسط “حنا ربانی کهر” وزیر مشاور امور خارجه پاکستان و سایر مقامات وزارت امور خارجه پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.
به گفته منابع خبری دبیرکل سازمان ملل قرار است در این سفر دو روزه با مقامات پاکستان دیدار و در زمنیه راهکار‌های مقابله جمعی با پیامد‌های سیل ناشی از از تغییرات آب و هوایی تبادل نظر کند.
وی همچنین ضمن بازدید از مناطق سیل زده در ایالت سند و دیدار با خانواده‌های قربانیان سیل فعالیت‌های امدادی بین المللی به سیل زدگان پاکستانی را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.
دبیر کل سازمان ملل پیشتر به صورت فراخوان از جامعه جهانی خواسته است تا برای کمک به سیل زدگان پاکستانی کمک مالی به میزان ۱۶۰ میلیون دلار را جمع آوری کنند.
گزارش‌ها حاکی است تعداد قربانیان سیل در پاکستان به ۱۳۵۵ و آمار مجروحین نیز به بیش از ۱۲ هزار نفر افزایش یافته است، سیل همچنین به بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار منزل مسکونی خسارت وارد کرده و ۳۳ میلیون نفر به تحت تاثیر سیل قرار دارند.