فرمانده انتظامی کاشان گفت: مشمولان غائبی که وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نکنند، امکان اشتغال به کار توسط سازمان ها و کارگاه های دولتی و خصوصی را ندارند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ ایرج کاکاوند اظهار کرد: کسانی که به نحوی مشمولان غایب سربازی را در موسسات دولتی و غیر دولتی […]

فرمانده انتظامی کاشان گفت: مشمولان غائبی که وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نکنند، امکان اشتغال به کار توسط سازمان ها و کارگاه های دولتی و خصوصی را ندارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ ایرج کاکاوند اظهار کرد: کسانی که به نحوی مشمولان غایب سربازی را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها ثبت نام و بکارگیری کنند به محاکم صالحه قضایی معرفی می شوند.

بودجه سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۸۲ میلیون تومان بوده و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز در حدود ۲۴۶ میلیون تومان جریمه می‌شوند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولانی که غیبت سربازی آن‌ها بیشتر از سه سال است با ثبت درخواست خود در دفاتر پلیس +۱۰ و معرفی خود به معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان، می‌توانند ضمن بهره‌مندی از مزایا و امتیازات بخشش اضافه سنواتی، خدمت سربازی خود را در شهرستان انجام دهند.

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به اینکه مشمولان غایب دارای محدودیت‌هایی ازجمله ممنوعیت خروج از کشور، جلوگیری از اعطای وام و تسهیلات بانکی، شرکت نکردن در کنکور سراسری و انتخابات و منع استخدام در هر شرایطی هستند، تصریح کرد: کارفرمایان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی که مشمولان غایب را به‌کارگیری می‌کنند، باید جریمه هر مشمول غایب را به مبلغ ۱۶ میلیون تومان برابر با هزینه سالانه یک سرباز پرداخت کنند.