کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شهرستان سقز/ ۴ متهم دستگیر شدند فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی و دستگیری ۴ متهم، در مسیر مواصلاتی شهرستان‌های سقز و بانه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از […]

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شهرستان سقز/ ۴ متهم دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی و دستگیری ۴ متهم، در مسیر مواصلاتی شهرستان‌های سقز و بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ محمدرضا زارعی روز چهارشنبه ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در این‌‌باره، گفت: برابر گزارش واصله پاسگاه انتظامی بخش میره‌‌ده به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سقز مبنی بر کشف‌و‌ضبط یک دستگاه فلزیاب از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار نیروهای یگان حفاظت میرا‌ث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این‌‌خصوص ۴ نفر متهم با هویت معلوم و بومی، دستگیر و به‌منظور سیر مراحل قانونی، پرونده‌ای تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

او عنوان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان به صورت شبانه‌روزی از اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی استان حفاظت نموده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن‌را مورد بررسی قرار می‌دهند.

سرهنگ زارعی با بیان اینکه صیانت از میراث‌فرهنگی استان به مشارکت همه جانبه هموطنان نیاز دارد، افزود: دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام نمایند.