استاندار کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا دو سال آینده مصمم به ایجاد تحول در بخش‌های اشتغال، اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان هستیم.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در آئین افتتاح طرح آسفالت معابر روستای قلیان از توابع سنندج و در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری […]

استاندار کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا دو سال آینده مصمم به ایجاد تحول در بخش‌های اشتغال، اقتصاد و سرمایه‌گذاری استان هستیم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی کوشا در آئین افتتاح طرح آسفالت معابر روستای قلیان از توابع سنندج و در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در استان خبر داد و گفت: در طرح‌های قابل افتتاح امسال علاوه بر اعتبارات ریالی، دو و نیم میلیون یورو نیز سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری دولت در کردستان از بین بردن فاصله در شاخص‌های توسعه‌ای و رساندن استان به میانگین کشوری تا یک و نیم سال آینده است، افزود: تمرکز اصلی مدیریت استان بر سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های صنعتی، کشاورزی، معدنی زیرساختی و ایجاد پروژه‌ها بزرگ است و برای نیل به این هدف بصورت مستمر با صاحبان ایده و سرمایه در حال گفتگو هستیم.

دکتر زارعی کوشا ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را جزو برنامه‌های اصلی دولت در استان برشمرد و گفت: با اقدامات و رایزنی‌های انجام شده با شرکت‌ها و وزارتخانه‌هایی نظیر وزارت تعاون و بنیاد مستضعفان و قول مساعد آنان برای ایجاد طرح‌های بزرگ در شهرستان‌ها شاهد تحول و تغیرات اساسی خواهیم بود.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با به ثمر نشستن طرح‌ها و پروژه‌ها بتوانیم بیش از گذشته به مردم خدمت کنیم.

وی همچنین آسفالت معابر و اجرای طرح هادی در روستاها را گامی در جهت خدمت به مردم در روستاها نام برد و اضافه کرد: تاکنون برای آسفالت معابر روستای قلیان بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مساعد شدن هوا کارهای بزرگتری در این روستا و دیگر نقاط استان انجام خواهد داد.

همزمان با دومین روز از دهه فجر و آغاز چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی استاندار کردستان چند واحد آموزشی و خدمت‌رسانی به مردم در سطح شهر سنندج و روستاهای خیاره و قلیان را به بهره‌برداری رساند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان