یکی از نیاز‌هایی که در سن نوجوانی فرد را به سمت دوستانش می‌کشاند این است که میخواهد خود را نشان دهد و هویت اجتماعی خود را در جامعه پیدا کند. زمانی که فرزند از جانب دوستانش مورد تایید قرار میگیرد بر اعتماد به نفس او تاثیر میگذارد. همینطور بر قدرت تصمیم گیری او نقش زیادی […]

یکی از نیاز‌هایی که در سن نوجوانی فرد را به سمت دوستانش می‌کشاند این است که میخواهد خود را نشان دهد و هویت اجتماعی خود را در جامعه پیدا کند. زمانی که فرزند از جانب دوستانش مورد تایید قرار میگیرد بر اعتماد به نفس او تاثیر میگذارد. همینطور بر قدرت تصمیم گیری او نقش زیادی دارد. دوستی‌ها در ابتدا بسیار سطحی و ناپخته است، اما به تدریج معقول‌تر میشود و این روند باعث پختگی فکری فرزندان‌مان میشود.

همچنین اگر فرزند در جمع دوستان بود و مورد تایید دوستانش قرار بگیرد از اعتماد بنفس کافی برخوردار می‌شود و می‌تواند در جمع و گروه‌های دیگر به راحتی ابراز وجود کند. ترس از ابراز خود در بسیاری از موارد ناشی از نبودن یا ضعف معاشرت با دوستان در دوران کودکی و نوجوانی است.

نقش دوستان در ابراز خود تاثیر زیادی بر زندگی فرد می‌گذارد اینکه دوستانش در مورد او چه فکری می‌کنند در سن نوجوانی بسیار اهمیت دارد و فرد سعی میکند که رفتار‌های درست را انجام دهد. همینطور در جمع دوستان می‌تواند احساساتش را بیان کند و این خود از بروز اختلالاتی مانند افسردگی جلوگیری میکند.
 

گوینده: اکرم کریمی
تهیه کننده: ابراهیم باصری