سامانه پنجره واحد مدیریت زمین کردستان رونمایی شد مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کردستان روز شنبه با حضور مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در آیین رونمایی از این سامانه در سنندج […]

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین کردستان رونمایی شد

مراسم رونمایی از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان کردستان روز شنبه با حضور مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در آیین رونمایی از این سامانه در سنندج اظهار داشت: قوه قصاییه در دوره تحول و تعالی به دنبال این است برنامه های پیشگیرانه موثر خود را بر ۲ رکن تدوین و اجرا کند.

حسین پورمند رکن اول این برنامه‌های پیشگیرانه را هم افزایی با سایر نهادها و قوا برای اجرای آن عنوان کرد و افزود: رکن دوم برنامه‌های پیشگیرانه، اجرای برنامه‌های به روز و استاندارد حسب فرموده رهبر معظم انقلاب و سیاست های کلان کشور، بر اساس بهره گیری از فناوری های نوین است.
وی با اشاره به اینکه امروز در قوه قضاییه با برخی مسایل مواجه هستیم، ادامه داد: اقدامات نوین دنیا را زیر نظر دادیم و تلاش می‌کنیم بسیاری از برنامه ها را بومی سازی و با سایر دستگاه‌ها اجرا کنیم.
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه هدف اصلی دستگاه قضا اجرای عدالت به بهترین شیوه است، اظهار داشت: اگر سامانه پنجره واحد مدیریت زمین درست اجرا و اطلاعات درستی در آن بارگذاری شود، درخواست ها و کار قانونی مردم در کوتاه ترین زمان انجام می شود.
پورمند افزود: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین حاصل تلاش و همکاری مشترک معاونت اجتماعی قوه قضاییه، وزارت ارتباطات و ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد است و اجرای این سامانه، یک انتخاب نیست بلکه الزام و نیاز اجتماعی برای جلوگیری از بسیاری معضلات است.
 
وی به لزوم اجرای سامانه اعتبار سنجی اشخاص حقیقی و تلاش برای انجام آن در سال جاری تاکید کرد و یادآور شد: با اجرای این سامانه، دسترسی مردم به حقوق خود بیشتر شود، ضمن اینکه این سامانه مصوبه دولت است اما تاکنون برخی نهادها برای اجرای آن به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خواستار تلاش و همکاری تمام دستگاه‌ها برای استفاده بهینه از سامانه مدیریت پنجره واحد مدیریت زمین شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان