رئیس جمهور شیلی منتقد سرسخت رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه (به وقت محلی) از پذیرش استوارنامه گیل آرتزیلی سفیر جدید این رژیم خودداری کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایرنا،مسئولان رژیم صهیونیستی در واکنش خشمگینانه به این اقدام دولت شیلی، رد کردن نماینده اسرائیل توسط گابریل بوریک رئیس جمهور شیلی، را نقض […]

رئیس جمهور شیلی منتقد سرسخت رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه (به وقت محلی) از پذیرش استوارنامه گیل آرتزیلی سفیر جدید این رژیم خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری ایرنا،مسئولان رژیم صهیونیستی در واکنش خشمگینانه به این اقدام دولت شیلی، رد کردن نماینده اسرائیل توسط گابریل بوریک رئیس جمهور شیلی، را نقض فاحش پروتکل دیپلماتیک خواندند و آن را تهدید برای روابط دو جانبه دانستند.

بوریک پس از اقدام ددمنشانه ارتش اسرائیل که یک نوجوان فلسطینی ۱۷ ساله را در جریان درگیری‌ها در کرانه باختری به قتل رساند، آرتزیلی را رد کرد.

در این گزارش آمده است که آرتزیلی قرار بود اعتبارنامه خود را به صورت رسمی به بوریک تقدیم کند، اما دولت شیلی به او اطلاع داد که این مراسم به دلیل «کشتن کودکان در غزه» توسط اسرائیلی‌ها، لغو شده است.

رسانه‌های شیلی گزارش داده بودند که آرتزیلی قبلاً برای هماهنگی این مراسم به اقامتگاه رئیس جمهور شیلی رفته بود.

طبق گزارش‌ها، این امتناع به معنای قطع روابط با اسرائیل نیست و مقامات شیلی تصمیم گرفته اند پذیرش سفیر رژیم صهیونیستی را تا چند ماه دیگر به تعویق بیندازند.

آرتزیلی که در مرداد ماه به این سمت رسید، روز پنجشنبه نیز برای گفت وگو با وزیر خارجه شیلی احضار شد.