معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان از اول مرداد ماه امسال ویژه عشایر به مدت دو ماه انجام و تاکنون ۷۷ هزار و۱۵۰ راس دام و دو هزار ۲۸۸ قلاده سگ گله در این زمینه واکسینه شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل […]

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان از اول مرداد ماه امسال ویژه عشایر به مدت دو ماه انجام و تاکنون ۷۷ هزار و۱۵۰ راس دام و دو هزار ۲۸۸ قلاده سگ گله در این زمینه واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اصفهان، علیرضا ادیبان در گفت وگو با خبرنگار الماس اظهار کرد: عشایر هر سال از بین استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری و کهکلویه وارد استان اصفهان می شوند و در مناطق فریدونشهر، چادگان وسمیرم مستقر می شوند.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بیان کرد: دامپزشکی برنامه ریزی کرده است که بیماری های مشترک بین انسان و دام و بیماری های دام را با واکسیناسیون کنترل کند، از این جهت امسال سه میلیون و ۷۸۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون برای دام عشایر انجام می شود.
وی افزود: امسال تلاش و برنامه ریزی کردیم که ۸۰۰ هزار راس دام عشایر را تحت پوشش واکسن آبله قرار دهیم و ۷۶۵ هزار راس گوسفند و بز هم تحت پوشش واکسن شاربن قرار خواهند گرفت.
ادیبان عنوان کرد: برنامه ملی ریشه کن کردن طاعون نشخوار کنندگان کوچک را با واکسینه کردن ۸۵۵ هزار راس گوسفند عشایر امسال در برنامه داریم و همچنین ۱۷۵ هزار راس بز، بزغاله و بره را علیه بیماری تب مالت که بیماری مشترک بین انسان و دام است، واکسینه خواهیم کرد.
ادیبان گفت: همچنین یک میلیون و ۱۸۵ هزار راس دام سبک عشایر علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند و سه هزار و ۵۸۰ راس سگ نگهبان و سگ گله نیز در مقابله با بیماری ها واکسینه خواهند شد.
وی گفت: در کنار این خدمات دامپزشکی که همه به صورت رایگان بوده و واکسن ها به صورت رایگان در اختیار عشایر قرار می گرد، واکسن های بهادار علیه بیماری قانقاریا و آنتروتوکسمی هم توسط بخش خصوصی در اختیار عشایر قرار می گیرد.
علیرضا ادیبان عنوان کرد: در چهارماهه اول امسال ۲۶۶ هزار راس دام واکسن آبله، ۷۶ هزار راس بره علیه تب مالت، ۳۲۵ هزار دام علیه بیماری شاربن و ۲۸۷ هزار راس دام واکسن طاعون نشخوار کنندگان کوچک برای دام عشایر انجام شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی اصفهان بیان کرد: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان از اول مرداد ماه امسال ویژه عشایر به مدت دو ماه انجام و تاکنون ۷۷ هزار و۱۵۰ راس دام و دو هزار ۲۸۸ قلاده سگ گله در این زمینه واکسینه شدند