صبح امروز با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران شهری و روسای کمیسیون‌های فرهنگی ۲۵ شهر کشورآیین افتتاحیه اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی، به میزبانی اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار […]

صبح امروز با حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران شهری و روسای کمیسیون‌های فرهنگی ۲۵ شهر کشورآیین افتتاحیه اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرهای مراکز استان کشور و چهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی، به میزبانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، در این مراسم رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تقدیر از حضور میهمانان در اصفهان به سابقه درخشان فرهنگی اصفهان در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: در شهر اصفهان حدود هزار جلد کتاب در طول تاریخ نوشته شده که در نوع خود بی‌نظیر است.
حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور با اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مختصات اصفهان، افزود: مقام معظم رهبری اصفهان را شهری زنده نامیده‌اند که این امر در شعار محوری مدیریت شهری با عنوان “اصفهان من، شهر زندگی” نیز نمایان است.
او اضافه کرد: امید است ماحصل این هم‌اندیشی‌ها منجر به ارتقای سبک زندگی مردم در راه اعتلای سبک زندگی مردم کشورمان شود.
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست با اشاره به لزوم بهره مندی شهرها از تجارب فرهنگی یکدیگر اظهار کرد: مزیت برپایی چنین جلساتی، انتقال تجارب مشترک، هم‌فکری و هم‌افزایی و درنهایت دستیابی به راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف فرهنگی است.
محمد نورصالحی با اشاره به ضرورت بسترسازی برای مشارکت مردم در برنامه ریزی فرهنگی افزود: شهر اصفهان از نظر برخورداری از ظرفیت‌های خودجوش مردمی در این زمینه قابلیت زیادی دارد و می‌تواند کمک‌رسان اقدامات فرهنگی در شهر باشد.
او افزود: توجه به مباحث خانواده‌ها و مسائل جوانان و بانوان در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد و ضروری‌است در اولویت اقدامات فرهنگی قرار بگیرد.
شهردار اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه امروزه شاهد شکل گیری شهر های فرهنگی هستیم اظهار داشت: امروز تعداد اماکن فرهنگی، میزان تولید محصولات فرهنگی، تعداد برگزاری رخدادها و آیین‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی برای اداره شهر از شاخص‌های یک شهر‌ فرهنگی به‌شمار می‌رود.

همچنین نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این رویداد با اشاره به اهمیت توجه به خدمت رسانی به مردم در حیطه‌های مختلف، اظهار کرد: خدمت‌رسانی فرصتی است که خداوند برای ما فراهم کرده است؛ چنانکه رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیر خود به پرهیز از حاشیه‌سازی تأکید کردند و خدمت‌رسانی را مهم‌ترین رسالت مسئولان دانستند.
زهرا شیخی افزود: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مشروط به انتخاب مسیر صحیح، اخلاص و خداباوری در خدمت‌رسانی است.
او اضافه کرد: آنچه انسان می‌بیند، می‌شنود و فکر می‌کند به‌مثابه خوراکی برای روح اوست و لذا همه اقدامات شهرداری‌ها به‌عنوان اداره‌کنندگان شهر تاثیر مهمی در روح و روان شهروندان دارد.
خبرنگار: الهام خانی