مراسم استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بندرعباس برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، این مراسم با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش، رئیس کمیسیون امنیت ملی، معاون وزیر امور خارجه و […]

مراسم استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، این مراسم با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش، رئیس کمیسیون امنیت ملی، معاون وزیر امور خارجه و سایر فرماندهان نظامی و مسئولان کشوری و استانی در حال برگزاری است.

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: این ناوگروه با ۲۱۳ روز دریانوردی عملیاتی و دریانوردی سبز در پهنه‌های اقیانوس‌ها حضور یافت و مسیر انقلابی خود را با تقویت ارتباط با ملل جهان در دستور کار دارد.

اعضای این ناوگروه از ۲۹ استان و با ترکیب جمعیتی اقوام مختلف انتخاب شدند و دور دنیا را طی کردند.

فرزندان ملت با روحیه انقلابی و جهادی به قله خودباوری رسیده و دستاوردهای مختلف را همراه با روحیه صلح طلبی حضور مقتدرانه ایران را در دنیا اثبات کرده اند.

ناخدا یکم فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیز در این مراسم گفت: ناوگروه رزمی اطلاعاتی نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دنا، ناوبندرمکران، یک فروند بالگرد و یگان پهباد از نهم مهرماه ۱۴۰۱ حرکت خود را آغاز کرد و با پیمودن ۶۵ هزارکیلومتر و ۲۳۲ روز دریانوردی دور دنیا را طی کرد و الگوی توانستیم را به ظهور رساند.

وی افزود: این ناوگروه توانست برای نخستین بار با حضور مقتدرانه در سه اقیانوس ، از ۷ دریا گذشت. از ۶ تنگه گذر کرد و دماغه امید نیک را به نیکی پشت سر گذاشت.

این ناوگروه حرفه ای در ۵ بندر از سه قاره جهان پهلوگیری داشت.