مدیر کل بهزیستی استان البرز می گوید اکنون یک هزار و ۳۲۳ البرزی متقاضی دریافت مجوز فرزند خواندگی کودکان بی سرپرست هستند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وجیهه محمدی فلاح گفت: طبق بررسی ها تعدادی از کودکان بی سرپرست شرایط واگذاری به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی […]

مدیر کل بهزیستی استان البرز می گوید اکنون یک هزار و ۳۲۳ البرزی متقاضی دریافت مجوز فرزند خواندگی کودکان بی سرپرست هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وجیهه محمدی فلاح گفت: طبق بررسی ها تعدادی از کودکان بی سرپرست شرایط واگذاری به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی را ندارند.

وی افزود: بهزیستی براساس مدارک شناسایی، تحصیلی، شغلی و مالی، پاسخ استعلام سازمان پزشکی قانونی و اداره تشخیص هویت، نظریه مشاوران و تطابق آنها با قوانین و مقررات جاری، در خصوص صلاحیت متقاضیان فرزندخواندگی اظهارنظر می‌کند.

وی ادامه داد: در سال جاری از ۲۲  کودک واجد شرایط ،  ۱۸ کودک به صورت فرزند خوانده و امین موقت به خانواده های جایگزین تحویل شدند  و تحویل چهار فرزند دیگر در دست اقدام است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ضمن تقدیر از خانواده های نیکوکاری که متقاضی سرپرستی کودکان دارای بیماری یا معلولیت هستند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶ کودک معلول و دارای بیماری خاص به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند. 

مدیرکل بهزیستی استان افزود: اکنون  تعداد ۳۵۶  کودک و نوجوان  در ۲۱ مرکز شبانه روزی استان البرز  شامل سه مرکز دولتی و ۱۸ مرکز غیر دولتی نگهداری می شوند.

وی با بیان این که ساماندهی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و تمام اقدامات در خصوص باز پیوند فرزندان به خانواده زیستی و همچنین مراقبت از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست نزد خانواده جایگزین مانند عمو و دایی از دیگر وظایف ذاتی سازمان بهزیستی است افزود: بر این اساس در زمان حاضر تعداد ۴۹۳ فرزند نزد خانواده جایگزین از مستمری ماهیانه ۱۷ میلیون ریالی بهره مند هستند.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های جدید بهزیستی مبنی بر اینکه دختران مجرد نیز با شرایط تعیین شده می‌توانند مادر خوانده شوند، در حال حاضر ۱۷ خانم مجرد بالای ۳۰ سال نیز پشت نوبت فرزند پذیری هستند.

محمدی فلاح گفت: با توجه به زمان نسبتا طولانی برای پذیرش سرپرستی کودکان، سازمان بهزیستی برای متقاضیان کودک بالای پنج سال و همچنین کودک دارای معلولیت یا نیازمند درمان، این امکان را قایل شده که خارج از نوبت به تقاضای آنان رسیدگی شود.