اعتیاد به مواد مخدر جزو یکی از غلط ترین عادت های زندگی است که می تواند زندگی فرد مبتلا به مصرف مواد مخدر و حتی اطرافیانش را به شدت تحت تأثیر قرار بدهد. بازدید از محل احداث کمپ ماده ۱۶ استان و نیز کمپ های تولد دوباره و زندگی دوباره شهرستان سنندج توسط جمعی از […]

اعتیاد به مواد مخدر جزو یکی از غلط ترین عادت های زندگی است که می تواند زندگی فرد مبتلا به مصرف مواد مخدر و حتی اطرافیانش را به شدت تحت تأثیر قرار بدهد.

بازدید از محل احداث کمپ ماده ۱۶ استان و نیز کمپ های تولد دوباره و زندگی دوباره شهرستان سنندج توسط جمعی از مسئولان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بمناسبت گرامیداشت هفته دولت محمد سلیم کریمی کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورا بهمراه ناصر کریمیان معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی،خانم محمدی رئیس بهزیستی شهرستان سنندج،محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان،انور رشیدی شهردار سنندج از محل احداث کمپ ماده ۱۶ استان و نیز کمپ های تولد دوباره و زندگی دوباره شهرستان سنندج بازدید بعمل آوردند.

محمد سلیم کریمی کارشناس فرهنگی و پیشگیری شورا در سخنانی در این بازدید با اشاره به حمایت دستگاه های متولی از بهبودیافتگان این بیماری تصریح کردند: یکی از نیاز های مستمر بودن و پایدار ماندن درمان بیماران معتاد ایجاد انگیزه،پیدا کردن دوباره هویت فرهنگی و اجتماعی و از همه مهمتر حمایت دستگاه های حامی از بیماران بهبود یافته اعتیاد است که می طلبد همگی ارگان ها و نهاد های حامی از اینگونه افراد حمایت کامل نموده و برای آنها بسته به توانایی و مهارت شغلی مهیا نموده تا خدای ناکرده دوباره لغزش پیدا نکرده و دوباره به چرخه مصرف بازنگردند.

 محمود الله مرادی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان درسخنانی در میان بیماران تحت درمان این کمپ ها اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر جزو یکی از غلط ترین عادت های زندگی است که می تواند زندگی فرد مبتلا به مصرف مواد مخدر و حتی اطرافیانش را به شدت تحت تأثیر قرار بدهد.

الله مرادی با بیان اینکه شیطان انسان را به شر دعوت می کند و در مقابل مومنین، انسان هایی را به خیر دعوت می نماید؛ تصریح کرد:  پیامبران الهی برای امر به معروف و نهی از منکر مبعوث شده اند و انسان ها را از شر شیطان نجات بدهند چرا که بر اساس روایت شیطان خود رابه شکل های مختلف در می آورد که بتواند انسان را فریب دهد، اما اگر انسان مؤمن و باتقوا به خدا پناهنده شود و بر او توکل نماید، از شرّ شیطان ایمن خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان عنوان کرد: متأسفانه این عادت غلط هر روز بیشتر در جامعه رشد می کند و بیشترین افرادی که در دام اعتیاد می افتند قشر جوان هستند، از آنجایی که جوانان و نوجوانان در حساس ترین و آسیب پذیر ترین دوران زندگی خود قرار دارند به راحتی ممکن است دچار اعتیاد شوند.
وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات ارزنده مجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر، بیان نمود: همه در این ماموریت که مبارزه با موادمخدر است سهم و نقش دارند و اگر هر فرد نقش خود را به خوبی انجام دهد شاهد کاهش آسیب های اجتماعی این پدیده شوم خواهیم بود.

الله مرادی در خطاب به افراد تحت مراقب ترک اعتیاد ابراز داشت:شما سرمایه های جامعه هستید و تا زمانیکه صد در صد از بازیابی سلامت خود اطمینان حاصل نکردید و اینکه مسیر غلط اعتیاد را از مسیر صحیح زندگی سالم تشخیص ندادید؛ نباید این مجموعه را ترک کنید تا انشاالله خودتان منشاء تحول در سطح جامعه باشید.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اعتیاد را بزرگترین منکر اجتماعی برشمرد و اذعان کرد:  دشمن با بهره جویی از معضل مخرب اعتیاد در به زوال کشیدن جوامع هدف خود از هیچ اقدامی فروگذار نیست و در کشور ما نیز از این طریق قصد قتل عام فرهنگی داشته و در این حوزه با سرمایه گذاری فراوان و در رسیدن به اهداف شوم خود به هیچ کس رحم نمی‌کند.
 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان