تلاش برای تثبیت دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی ایران در اصفهان رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع گردشگری و برنامه‌ریزی برای حضور معاون وزیر میراث در پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در اصفهان گفت: درصدد هستیم دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی ایران را در اصفهان […]

تلاش برای تثبیت دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی ایران در اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع گردشگری و برنامه‌ریزی برای حضور معاون وزیر میراث در پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در اصفهان گفت: درصدد هستیم دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی ایران را در اصفهان تثبیت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، رسول میرباقری با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: این اجلاس روزهای بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه سال جاری به میزبانی شهرداری اصفهان با موضوع بازآفرینی شهری و محورهای تاریخی با رویکرد گردشگری در این کلان‌شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در موقعیت خاصی قرار دارد، افزود: تلاش شده است تا این اجلاس به‌صورت ویژه و با حضور رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها به‌همراه معاونان شهرسازی آن‌ها و تعدادی مهمان ویژه از جمله مسئولان کشوری، نظارت راه و شهرسازی، وزارت میراث و وزارت کشور برگزار شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این اجلاس دارای سه کلیدواژه شامل بازآفرینی، بافت تاریخی و گردشگری است که هر سه موضوع از گره‌های اصفهان و از موضوعات شاخص و اصلی و از اولویت‌های کمیسیون شهرسازی، مدیریت جدید شهری و شورای ششم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده است تا در کنار جلسات اجلاس، برای تمام مدعوین، جلسه‌ای ویژه شهر اصفهان جدا از سخنرانی‌ها و پرسش و پاسخ‌های همایش و با حضور معاونت‌ها و مدیریت شهری برگزار شود تا بتوانیم به بررسی بخشی از مشکلات عمده و خاص این کلان‌شهر بپردازیم.

میرباقری با اشاره به اینکه یکی از مدعوین اصلی این اجلاس «سیدمحمد آئینی» مسئول بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی است، گفت: گلوگاه‌هایی در اصفهان وجود دارد که با حضور کارشناسان حوزه شهرسازی و مدیران کشوری در این اجلاس می‌توان به بررسی و رفع مشکلاتی که طی این سال‌ها به سرانجام نرسیده است، پرداخت.

سرمایه‌های تاریخی اصفهان متعلق به بشریت است
رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نحوه برگزاری همایش‌ها و جلسات ادامه داد: هر روز صبح یک کنفرانس خواهیم داشت، پس از آن یک جلسه تخصصی پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد و بعدازظهرها نیز بازدید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز نخست به بازدید مدرن اختصاص دارد، گفت: این بازدید از گلستان شهدا آغاز خواهد شد، سپس از تخت فولاد، بازآفرینی محله همت‌آباد، مرکز همایش‌ها، مرکز نمایشگاه و شهر رویاها بازدید خواهیم داشت.

میرباقری اضافه کرد: روز دوم برنامه بازدید از اماکن تاریخی را داریم که بازدید از پیاده‌روی چهارباغ، خیابان سپه و میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده و آنچه در دولتخانه صفوی رخ داده است را به دوستان ارائه خواهیم داد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع گردشگری و حضور معاون وزیر میراث در این اجلاس ادامه داد: تلاش می‌کنیم دبیرخانه اتحادیه شهرهای تاریخی ایران در این کلان‌شهر را تثبیت کنیم و امیدواریم در برگزاری این اجلاس و سفر معاون وزیر میراث به شهر اصفهان، تاییدیه‌های خوبی از این وزارتخانه دریافت کنیم.

وی با اشاره به تمام تلاش‌های انجام شده در حوزه احیای بافت تاریخی شهر اصفهان تاکید کرد: این کلان‌شهر تاکنون در این حوزه متولی قدرتمندی نداشته است و امیدواریم در این سفر با حضور مدیران کشوری و «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور به اصفهان، بتوانیم تاییدیه معاونت بافت تاریخی این کلان‌شهر را در چارت شهرداری دریافت کنیم.

میرباقری ادامه داد: این تاییدیه می‌تواند آورده خوبی داشته باشد، چراکه سرمایه‌های تاریخی این کلان‌شهر تنها برای اصفهان و حتی کشور ایران نیست، بلکه برای کل بشریت است