شرکت “اکسون‌موبیل”، اعلام کرده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به سود ۱۷.۹ میلیارد دلاری در مقایسه با سود ۵.۵ میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال جاری میلادی دست پیدا کرده است. این به معنی ان است که سود این شرکت سه برابر شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری […]

شرکت “اکسون‌موبیل”، اعلام کرده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به سود ۱۷.۹ میلیارد دلاری در مقایسه با سود ۵.۵ میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال جاری میلادی دست پیدا کرده است. این به معنی ان است که سود این شرکت سه برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری تسنیم ،شهروندان در کشورهای اروپایی با افزایش بی‌سابقه تورم طی چند دهه گذشته مواجه هستند. نرخ تورم در آلمان به ۱۱ درصد و در استرالیا ۹٫۳ درصد رسیده است. این میزان نرخ تورم به دلیل اخلال در زنجیره تدمین و کمبود منابع فسیل هستند که در نتیجه بحران شیوع کرونا و جنگ اوکراین هستند.

قیمت‌ها در کشورهای اروپایی نه فقط در زمینه سوخت بلکه در همه موارد مربوط به کالاهای اساسی رو به افزایش هستند. همزمان، شرکت‌ها در برخی بخش‌های معین در حال ساخت سودهای هنگفت به دلیل کمبود منابع هستند.

شرکت “اکسون‌موبیل”، اعلام کرده در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به سود ۱۷٫۹ میلیارد دلاری در مقایسه با سود ۵٫۵ میلیارد دلاری در سه ماهه اول سال جاری میلادی دست پیدا کرده است. این به معنی ان است که سود این شرکت سه برابر شده است.سود سه ماهه اول بریتیش پترولیوم سه برابر سود سال گذشته و ۹٫۱ میلیارد دلار بوده است. در آلمان، سود شرکت انرژی RWE در شش ماهه نخست سه برابر شد و به رقم ۲٫۸ میلیارد یورو رسید. در اتریش شرکت OMV سود ۱۲۴ درصدی را در شش ماهه نخست سال ثبت کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی گفت: “باید اطمینان حاصل کنیم همه از میزان سود اکسون خبر دارند.” مسئله پنهان در رویکرد بایدن این بود که سود این شرکت ارتباطی با افزایش سرمایه‌گذاری و پیشرفت‌های تکنولوژیکی نداشت یعنی به افزایش عملکرد شرکت مربوط نمی‌شد؛ بلکه به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که از انحصار برخوردارند از وابستگی مشتری‌هایشان در این بحران سوءاستفاده کرده و از آنها بابت محصولاتی که جایگزینی برای آنها وجود ندارد هزینه‌های هنگفت طلب می‌کنند.