ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان هشتمین جلسه جوانان بازرگان اصفهان با حضور عضو اتاق بازرگانی روستوف روسیه و فعالان اقتصادی علاقه‌مند به صادرات به بازار روسیه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا گل احمد، رئیس […]

ظرفیت بالای روستوف روسیه برای مبادلات تجاری با اصفهان

هشتمین جلسه جوانان بازرگان اصفهان با حضور عضو اتاق بازرگانی روستوف روسیه و فعالان اقتصادی علاقه‌مند به صادرات به بازار روسیه در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، محمدرضا گل احمد، رئیس شورای اتاق جوانان اصفهان گفت: در این جلسات تلاش می‌کنیم برای بازرگانانی که قصد صادرات و ورود به بازار کشورهای دیگر را دارند اطلاعات و ارتباطات لازم را فراهم آوریم. در همین راستا در این جلسات از فعالان اقتصادی که تجربه صادرات به کشور هدف را دارند دعوت می‌کنیم که در جلسات حضور یابند و تجارب خود را با بازرگانان جوان به اشتراک بگذارند و همچنین برای دستیابی به اطلاعات دقیق و بروز نیز از مسئولان و فعالان اقتصادی کشورهای دیگر درخواست می‌کنیم که به‌صورت آنلاین در جلسات حاضر شوند تا بتوانند به پرسش‌های حاضران پاسخ دهند.

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه افزود: شبکه‌سازی یکی دیگر از اهدافی است که در شورای اتاق جوانان اصفهان دنبال می‌کنیم و در جلساتی که تاکنون برگزار شده تلاش کرده‌ایم به معرفی بازار روسیه بپردازیم و فعالان اقتصادی که علاقه‌مند به صادرات به این کشور هستند را دور هم گرد آوریم. البته فعالیت ما تنها به بازار روسیه محدود نخواهد شد و در آینده قصد داریم به بازار سایر کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی نیز بپردازیم.

 ولادیمیر گریگورویچ اخریمنکو، مدیرعامل شرکت پروگرس روسیه و عضو اتاق بازرگانی روستوف نیز که به‌صورت بر خط در این جلسه حضور داشت، گفت: شهر روستوف با چهار میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب روسیه واقع شده و از لحاظ راهبُردی بسیار اهمیت دارد چرا که سه بندر بزرگ در دریای سیاه دارد و همچنین در مسیر شمال به جنوب روسیه قرار گرفته و بیشتر حمل‌ونقل دریایی، ریلی و هوایی نیز از این شهر می‌گذرد. این شهر دو کارخانه بزرگ اتمی دارد که اتفاقاً همکاری گسترده‌ای با ایران در زمینه ساخت نیروگاه دارند. همچنین روستوف بزرگ‌ترین تولیدکننده گندم روسیه نیز به‌حساب می‌آید و حدود ۶۷ درصد محصولات کشاورزی روسیه در این شهر تولید می‌شود.

 فاطمه خرسندی، معاون مدیرعامل شرکت پروگرس روسیه نیز گفت: شهر روستوف یکی از شهرهای بزرگ روسیه است که نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد. روستوف یک شهر صنعتی است که صنایع بزرگی در آن قرار دارند و علاوه‌برآن باتوجه‌به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی نیز صنعت کشاورزی در این شهر بسیار پر رونق است و حجم عمده محصولات روغنی و دانه‌های کشاورزی و محصولات دامی روسیه در این شهر تولید و صادر می‌شود. متأسفانه به‌خاطر عدم اطلاع‌رسانی مناسب، شناخت کافی درباره این شهر بین فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی وجود ندارد. باتوجه‌به شرایط بین‌المللی به وجود آمده پس از جنگ اوکراین الان شرایط تولید مشترک با شرکت‌های خارجی در روسیه بسیار مهیا است و دولت روسیه از این موضوع حمایت می‌کند. شرکت‌های ایرانی می‌توانند از این فرصت و موقعیت استفاده کنند چرا که این شرایط موقتی است و ممکن است در آینده تغییر کند.

 سهراب بختیار، از فعالان اقتصادی فعال در کشور روسیه نیز در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به هفت سال است که در زمینه صادرات صیفی‌جات به روسیه و مسکو فعالیت می‌کنیم و در شروع کار با شرکت‌های واسطه در روسیه تبادلات و تجارت خود را انجام می‌دادیم. پس از مدتی شرکتی در روسیه راه‌اندازی کردیم تا از این طریق به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه در بازار مسکو حضور داشته باشیم. پس از راه‌اندازی این شرکت بازدهی صادرات ما بسیار افزایش پیدا کرد