ساماندهی سرویس‌های بهداشتی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری است/ بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال شود معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست روز سه‌شنبه ١٨ مهرماه ١۴٠٢ […]

ساماندهی سرویس‌های بهداشتی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری است/ بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست روز سه‌شنبه ١٨ مهرماه ١۴٠٢ در جلسه کمیته ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات‌رسانی به گردشگران، خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت گردشگران و مسافران است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت به این موضوع، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او با تاکید بر پیگیری نصب تابلوهای راهنمای سرویس‌های بهداشتی از طریق شهرستان‌ها در مسیرهای اصلی تردد مسافران، یادآور شد: نظافت، بهداشت و فراهم کردن امکانات موردنیاز نمازخانه‌ها، توجه به سیستم گرمایشی و سرمایشی، تعمیر و رعایت بهداشت سرویس‌های بهداشتی و داشتن متصدی متعهد، ازجمله مواردی است که باید در پیگیری‌ها و بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال شود.

وطن‌دوست تعداد سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی استان را ۴۴ مورد عنوان کرد و گفت: باید تجهیز و نوسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیرهای منتهی به شهر مریوان و مرز باشماق، مرز سیران‌بند بانه و پایگاه‌های ملی و جهانی که بیشتر در مسیر تردد مسافران و گردشگران است، در اولویت قرار گیرد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان همچنین با اشاره به پیگیری ایجاد سرویس‌های بهداشتی در مسیر مقاصد و مناطق نمونه گردشگری استان، بیان کرد: امکان‌سنجی و نیازسنجی وضعیت دقیق جانمایی سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

او یادآور شد: بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان همواره در اولویت بوده و امیدواریم با ایجاد امکانات مطلوب و خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، انگیزه حضور دوباره آنان در کردستان را فراهم کند.


کویستان عبدالحکیمی