رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ایرانی ها بسیار باهوش هستند و می توانند حقوق هسته ای خود را محقق سازند، گفت تل آویو قادر به اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران نیست. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،«شائول موفاز» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در […]

رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه ایرانی ها بسیار باهوش هستند و می توانند حقوق هسته ای خود را محقق سازند، گفت تل آویو قادر به اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران نیست.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری مهر،«شائول موفاز» رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم درباره برنامه و توافق هسته‌ای ایران گفت: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواهان دستیابی به توافق با تهران است و ایرانی‌ها نیز این توافق را برای بهبود وضعیت اقتصادی و بهره مندی از لغو تحریم‌ها می‌خواهند.

این مقام سابق صهیونیست اقدام نظامی یکجانبه تل آویو علیه ایران را بعید دانست و گفت: اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران به معنای آغاز جنگ منطقه‌ای است و اسرائیل به تنهایی نمی‌تواند وارد چنین جنگی شود. تل آویو در چنین جنگی به حمایت و پشتیبانی واشنگتن نیاز دارد.

این ادعاهای مقام سابق رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که روزنامه عبری زبان هاآرتص اخیراً گزارش داد: سیاستمداران و مقامات نظامی اسرائیلی با طرح این ادعا که تل آویو از قبل یک گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران آماده کرده است، مخاطبان خود و افکار عمومی را فریب دادند چرا که اگر اسرائیل واقعاً چنین گزینه‌ای داشت، باید از همان ابتدای برنامه هسته‌ای ایران آن را اجرا می‌کرد.

این روزنامه، توانایی رژیم صهیونیستی را برای استفاده از گزینه نظامی به منظور حمله به برنامه هسته‌ای ایران زیر سوال برد و افزود: مقامات اسرائیل ممکن است به توانایی‌هایی که عملاً در اختیار ندارند، تکیه کنند.

گفتنی است که هراس رژیم صهیونیستی از احتمال دستیابی ایران و طرف‌های حاضر در برجام برای بازگشت به آن و به نتیجه رسیدن مذاکرات لغو تحریم‌ها علیه ایران شدت گرفته است و از هر راهی برای سنگ اندازی در این مسیر استفاده می‌کند.