وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در صورتی که مدیران استان بتوانند در همین مسیر حرکت کنند، سال ۱۴۰۲ را چابک‌تر شروع خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس  با بیان اینکه در بین ۳ یا ۴ محور تحولی در دولت جدید […]

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در صورتی که مدیران استان بتوانند در همین مسیر حرکت کنند، سال ۱۴۰۲ را چابک‌تر شروع خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست مدیران مالیاتی سراسر کشور در بندرعباس  با بیان اینکه در بین ۳ یا ۴ محور تحولی در دولت جدید در حوزه اقتصاد، بی شک یکی از ارکان ها اتفاقاتی است که در سازمان امور مالیاتی رخ داده است گفت: امیدوارم بتوانیم برگ درخشانی از حرکت های تحولی اداره کشور در نرم افزارهای اداره اقتصاد ارائه دهیم که سالیان سال مورد استناد قرار گیرد.

وی افزود: فراموش نکنید مسیر اصلی که مد نظر و سمت و سوی حرکت ماست، مسئله هوشمند سازی در اقتصاد ایران است. از این رو تمرکز خود را در به اختیار گرفتن افرادی که به خدمت این هدف درآیند بگذاریم تا مالیات را به صورت هوشمند شناسایی، وصول و مسیر جدیدی را ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی یکی از ابعاد مسئله هوشمند سازی را استفاده کردن از ظرفیت های برون سپاری خارج از سازمان عنوان کرد و گفت: در خواستم از مجموعه مدیران مالیاتی کشور این است که حصار مقاومت برخی از سازمان ها را بشکنند و از تمام ظرفیت های برون سپاری بهره ببرند.

خاندوزی اظهار کرد: در مورد خانه های خالی یا در حوزه خودروهای لوکس علاوه بر تلاش برای ابلاغ به صاحب ملک و خودرو، آنچه مقدم است اقداماتی است که منجر به وصول یا تغییر رفتار شود، و در همین زمینه هم از کمک نهادهایی که ذینفع باشند در پیشبرد اهداف سازمانی استفاده شود.

وی بیان کرد: موضوع دوم پروژه و تکلیف قانونی مهمی است که در مورد سامانه مودیان با آن مواجه هستیم. سازمان نشان داده اراده وجود دارد و کار آغاز شده، اما سرعت پیشبرد کار دلخواه ما نیست و باید عقب ماندگی ها جبران شود.

وزیر اقتصاد و دارایی اجرای مالیات بر سوداگری را مسئله حائز اهمیت سازمان دانست و عنوان کرد: تولید کنندگان انتظار دارند با توجه به مالیاتی که می پردازند، از افرادی که میلیاردها سود به دست می آورند و مالیاتی پرداخت نمی کنند، مالیات در نظر گرفته شود. با همکاری میان وزارت، سازمان امور مالیاتی و کمیسیون اقتصادی مجلس با سرعت قابل قبولی این طرح در مرحله نهایی شدن قرار گرفت.

وی در ادامه به موضوع حسابرسی های ویژه پرداخت و در مورد معوقات ارزش افزوده گفت: برای تسریع در رسیدگی به این مسئله علاوه بر همکاری با دستگاه قضا، تلاش کنیم تا در نظر گرفتن سازوکاری مناسب فعالین اقتصادی در این مسیر قرار بگیرند و ماهانه میزان پرونده های معوقات کاهش یابد.

خاندوزی در این جلسه همچنین به مسئله اظهارنامه پیش فرض، ابطال معوقاتی که پشت آنها خبری نیست و سرعت استرداد ارزش افزوده اشاره و اظهار کرد: مورد مهمی که به هیچ عنوان زیبنده نیست و به عنوان نقطه ضعف محسوب می شود بحث فساد است و در مقابل افزایش انگیزه و حمایت از پرسنل، با مصادیق فساد و هر امکانی که موجب ایجاد فساد می شود به صورت جدی برخورد شود.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم نظام خود نظارتی را تقویت کنیم در افزایش رضایت فعالان اقتصادی، وضعیت بهتری خواهیم داشت، اظهار کرد: تلاش در افزایش اعداد و ارقام اقتصادی در استان مشهود است که امیدواریم در جهت رفع موانع نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

خاندوزی با اشاره به اینکه در صورتی که مدیران استان بتوانند در همین مسیر حرکت کنند، سال ۱۴۰۲ را چابک‌تر شروع خواهیم کرد، اضافه کرد:همچنین باید تلاش کنیم وضعیت فعلی بخش‌های اقتصادی را به لحاظ پشتیبانی، نیروی انسانی و زیرساختی بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه باید در وزارتخانه و زیر مجموعه‌ها یک همصدایی ویژه‌ای در خصوص رفع مشکلات مختلف از جمله حوزه بانک شکل بگیرد، اظهار کرد: انتظار داریم در مناطق آزاد که باید سمبل تسهیل ارتباط با اقتصاد جهانی باشند، راحت‌ترین مسیرها تعبیه و فرش قرمز برای سرمایه گذاران، گسترده شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه امور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در زمان مراجعه به دستگاه‌های وزارتخانه چه در سطح ملی و چه در استانی بایستی ظرف چند روز انجام شود، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر اصلاح قوانین و انجام حمایت ها، بوروکراسی و سازوکار اداری مناسب با برنامه‌های اقتصادی ایجاد شود تا فعالان اقتصادی با مشکلی مواجه نشده و خلایی را احساس نکنند