صدور بیش از هزار پروانه ساختمانی در اصفهان با سامانه اصنو مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از صدور بیش از هزار پروانه ساختمانی با سامانه اصنو خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امید علی‌اصغری با اعلام این خبر […]

صدور بیش از هزار پروانه ساختمانی در اصفهان با سامانه اصنو

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از صدور بیش از هزار پروانه ساختمانی با سامانه اصنو خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امید علی‌اصغری با اعلام این خبر گفت: کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی، غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه، حذف امضاهای طلایی، شفافیت در هزینه‌های پرداختی و پرداخت الکترونیک هزینه‌های پروانه ساختمان از اهداف طرح شهرسازی الکترونیک است.
او با اشاره به آمار صدور پروانه ساختمانی در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان افزود: در سامانه سرا ۸ تعداد ۴۹۴ و در سامانه اصنو تعداد ۱۹۲۹ پروانه ساختمانی صادر شده است.
مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اعلام اینکه آمار نقل و انتقال دفاتر پیشخوان شامل استعلامات ثبت شده به تعداد ۲۱ هزار و ۲۴۹ و استعلامات صادر شده ۱۶ هزار و ۷۹۷ است، گفت: آمار پشتیبانی فنی شهروندان در سامانه اصنو ۳ هزار نفر، اخبار درج شده در رسانه‌های ویژه این سامانه ۲۲ خبر و آمار پاسخگویی برخط ۶۱۲۲ مورد بوده است.
او با اشاره به برگزاری جلسات فنی و تخصصی در این خصوص گفت: این جلسات شامل حضور در جلسات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر، برگزاری هشت جلسه کمیته اجرایی شهرسازی الکترونیک، ۱۶ جلسه حذف فیزیک پرونده در مناطق پانزده‌گانه و ستاد، ۱۰ جلسه پیرامون موضوعات سازمان آتش‌نشانی و ۱۲ جلسه هماهنگی با اداره درآمد شهرداری است.
علی‌اصغری خاطرنشان کرد: در برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کاربران در مناطق پانزده‌گانه، حذف فیزیکی پروانه‌ها، آموزش گام به گام کاربران آتش‌نشانی، آموزش کارشناسان بازدید دفاتر پیشخوان، پیش‌نویس، اسکن و بایگانی و آموزش نیروهای جدید دفاتر پیشخوان انجام شده است.
او با اشاره به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در این خصوص سناریونویسی فرمول‌های درآمد، هماهنگی آموزش و اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون در سامانه اصفهان من، اجرای فاز دوم وب‌سرویس نظام مهندسی ساختمان و برگزاری جلسات فنی سامانه پیمانه-سیگما، خرید سامانه میزیتو برای مدیریت گردش کار و پیاده‌سازی فرمول درآمد و عوارض نوسازی انجام شده است.
او از ارتباط با سایر ادارات مرتبط با سامانه اصنو خبر داد و گفت: این سازمان‌ها شامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، شرکت پست برای ایجاد کد پستی در واحدهای آپارتمانی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای بافت تاریخی، سازمان تنظیم مقررات رادیویی و پلیس فتای این استان است.