شبکه خبری الجزیره جمعه شب در برنامه‌ای از همکاری سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) و شبکه اجتماعی فیس‌بوک علیه فلسطینیان پرده برداشت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه الجزیره در برنامه «ما أخفی أعظم» (آنچه پنهان شده، بزرگتر است) از ابعاد همکاری سازمان جاسوسی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با […]

شبکه خبری الجزیره جمعه شب در برنامه‌ای از همکاری سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) و شبکه اجتماعی فیس‌بوک علیه فلسطینیان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه الجزیره در برنامه «ما أخفی أعظم» (آنچه پنهان شده، بزرگتر است) از ابعاد همکاری سازمان جاسوسی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای حذف محتواهای موردنظر این سازمان خبر داد.

براساس این گزارش، «لاریک باربینگ» مسئول سابق واحد سایبری شین بت همکاری با فیس‌بوک برای حذف محتوای ضد صهیونیستی را تائید کرد.

خبرنگاران الجزیره در این برنامه دو صفحه فیس بوک به زبان‌های عربی و عبری ایجاد و میزان تناقض در برخورد با محتوای این دو صفحه را توسط فیس‌بوک آشکار کردند.

همچنین «جولی اوانا» عضو هیات نظارت شرکت متا (شرکت مادر فیس‌بوک) نیز در گفت وگو با الجزیره اعلام کرده است که ما محدودیت بیش از حد بر محتوای عربی و فلسطینی را تائید می‌کنیم و به دنبال تغییر این رویه هستیم.

این گزارش می‌افزاید، با وجود حذف و محدودیت فیس‌بوک برای پست‌های فلسطینیان و مطالب مربوط به فلسطین اما این شرکت پست‌های تحریک آمیز به زبان عبری که خواستار کشتن اعراب هستند را هیچگاه ممنوع یا محدود نکرده است.

گزارش واحد سایبری شین بت حاکی از آن است که شبکه اجتماعی فیس‌بوک خواسته‌های مکرر این سازمان برای حذف پست‌هایی با محتوای فلسطین را پذیرفته و انجام داده است.

مقام سابق شین بت همچنین از همکاری فیس‌بوک برای ردیابی اعضای گروهی که سه شهرک نشین را در سال ۲۰۱۴ در الخلیل ربوده بودند، خبر داد.

پیش از این نیز فیس‌بوک تعدادی از صفحات فعالان فلسطینی را که جنایات رژیم صهیونیستی را افشا کرده و با عادی سازی روابط با این رژیم مخالفت کرده بودند را بدون هیچ دلیلی حذف یا مسدود کرده بود.