کشف ۲۸۸ ملیارد تومان کالای قاچاق در کردستان رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ” افشین شاه حسینی ” با بیان اینکه  پلیس امنیت  اقتصادی از شهریورماه سال ۱۳۹۸ در انتظامی استان ایجاد […]

کشف ۲۸۸ ملیارد تومان کالای قاچاق در کردستان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ سرهنگ” افشین شاه حسینی ” با بیان اینکه  پلیس امنیت  اقتصادی از شهریورماه سال ۱۳۹۸ در انتظامی استان ایجاد شده و هم اکنون در سه حوزه اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، مبارزه با جرائم اقتصادی و پلیس گمرک وظایف عملیاتی خود را ایفا می کند، گفت: پلیس امنیت اقتصادی با اشراف اطلاعاتی  در این سه حوزه  با مفاسد و مفسدان اقتصادی  قاطعانه برابر قانون برخورد می کند.
وی  با اشاره به اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری،  ماموران پلیس امنیت اقتصادی  با هماهنگی مراجع قضایی و انجام اقدامات پلیسی، تعداد ۹ طرح عملیاتی مبارزه با اخلال گران اقتصادی، زمین خواری و احتکار در استان به مرحله اجراء درآمده است، که در این رابطه ۷۶  پرونده کشف و به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از رشد ۳۵ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.
سرهنگ شاه حسینی در ادامه از کشف تعداد ۳ فقره پرونده کلان مرتبط با فرار مالیاتی به ارزش  بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در استان خبر داد و افزود: از ابتدای تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در استان تاکنون،  بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وجوه ناشی از کشف فرار مالیاتی به خزانه کشور واریز شده است.

کویستان عبدالحکیمی