نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز افتتاح شد با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز افتتاح شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، نمایشگاه کتاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، […]

نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز افتتاح شد

با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، نمایشگاه کتاب با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام سعید عسگری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی استان، جعفر توان، فرماندار سقز و برخی از مسئولان این شهرستان در کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در آئین افتتاح این نمایشگاه عنوان کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه و توسعه فرهنگی کشور تاثیر به سزایی دارد.

وی بیان کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان های مهم در حوزه فرهنگ باید بیش از پیش حمایت شوند تا بتوانند مسئولیت ها و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی توجه به منابع موجود در کتابخانه های عمومی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: منابع موجود در کتابخانه ها باید به اقتضای جامعه و بر اساس نیاز مخاطبان باشد تا شاهد حضور بیشتر مردم در این نهاد فرهنگی باشیم.

سمیه ایزیار، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز نیز در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاه کتاب مذکور از امروز تا ۳ مرداد ماه سال جاری با همکاری انتشاراتی هژان برپا شده است و علاقمندان می توانند در ساعات فعالیت کتابخانه از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی گفت: تعداد منابع موجود در نمایشگاه بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ عنوان در ۵ هزارنسخه کتاب است و علاقمندان می توانند کتاب های موردنیاز خود را با ۱۵ درصد تخفیف خریداری کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۴ باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در این شهرستان، گفت: از این تعداد ۵باب نهادی و ۹ باب مشارکتی است.

سمیه ایزدیار عنوان کرد: از ۵ باب کتابخانه عمومی نهادی ۲ باب در شهر سقز و سه باب در شهرهای صاحب، سرا و روستای میرده است که به مردم خدمات کتابخوانی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز در زمینه تعداد کتابخانه های مشارکتی در استان رتبه نخست را دارد، ادامه داد: ۹ باب کتابخانه عمومی مشارکتی شهرستان سقز در بخش های مرکزی، زیویه، سرشیو و امام فعالیت دارند.

ایزدیار زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان سقز را ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع ذکر کرد و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد افزایش تعداد کتابخانه های عمومی در این شهرستان باشیم.
گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه از بخش های مختلف کتابخانه عمومی شهید ملامحمد امینی سقز بازدید و با کتابداران این کتابخانه بحث و گفتگو کرد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان