نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از روند کند اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه و فلر‌های نفتی در خوزستان انتقاد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سید کریم حسینی با انتقاد از روند کند اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه و فلر‌های نفتی اظهار کرد: الزاماتی در این زمینه وجود دارد و با توجه به […]

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از روند کند اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه و فلر‌های نفتی در خوزستان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سید کریم حسینی با انتقاد از روند کند اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه و فلر‌های نفتی اظهار کرد: الزاماتی در این زمینه وجود دارد و با توجه به این الزامات، نمایندگان مجلس خوزستان وزارت نفت را مکلف به اجرای این پروژه‌ها کرده‌اند.وی افزود: تاکیدات لازم برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گاز‌های مشعل به وزیر نفت شده است و شخص ایشان نیز قول‌هایی را در این خصوص داده است تا شاهد اجرای این طرح‌ها باشیم.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا در کلانشهر‌های کشور از جمله اهواز گفت: آلودگی فلر‌های نفتی در این روز‌ها و سال‌ها مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آورده است که انتظار داریم بحث جمع‌آوری گاز‌های همراه به صورت جدی‌تری اجرایی و در اولویت وزارت نفت قرار بگیرد.

حسینی عنوان کرد: همچنین مجددا در خصوص اینکه اکنون روند اجرای پروژه‌های جمع‌آوری فلر‌های نفتی در خوزستان به کندی در حال پیش رفتن است به وزیر نفت تذکر خواهیم داد تا شاهد سرعت بخشیدن به اجرای این طرح‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح‌های جمع‌آوری گاز‌های همراه نفت بر اقتصاد نفت اثرگذاری بسیار خوبی دارد، ادامه داد: اجرای این طرح‌ها علاوه بر اثرگذاری مستقیم بر بهبود وضعیت هوا، محیط زیست و کاهش آلودگی، مستقیما در خلق ثروت و همچنین ایجاد اشتغال و تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی و پالایشگاهی نیز اثرگذار است.