فعالیت در حوزه فرهنگ پایه اصلی امنیت جامعه است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ پایه اصلی کار در حوزه امنیت است و هر جا فعالیت‌های فرهنگی تقدم داشته، تهدیدات امنیتی کاهش یافته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ محمدمهدی اسماعیلی در بیست‌و‌پنجمین جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار […]

فعالیت در حوزه فرهنگ پایه اصلی امنیت جامعه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ پایه اصلی کار در حوزه امنیت است و هر جا فعالیت‌های فرهنگی تقدم داشته، تهدیدات امنیتی کاهش یافته است.

فعالیت در حوزه فرهنگ پایه اصلی امنیت جامعه است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ محمدمهدی اسماعیلی در بیست‌و‌پنجمین جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور که روز سه‌شنبه ۲۰ تیر برگزار شد، با تاکید بر این مطلب افزود: شوراها و کمیته‌های فرابخشی عموما با هدف ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول و مرتبط با یک حوزه شکل می‌گیرند و مسئولان بخش‌های مختلف برای هم‌افزایی و هماهنگی‌های میدانی گردهم می‌آیند.

وی تاکید کرد: هر دستگاه، وظایف ذاتی خود را دارد و برای رسیدگی به این وظایف بودجه دریافت می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ابعاد سیاسی و امنیتی فعالیت شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، گفت: این نگرش که فعالیت در حوزه فرهنگ پایه اصلی تامین امنیت جامعه است باید در مجموعه‌های تصمیم‌ساز کشور تسری پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی اخیر وزارت فرهنگ در غرب کشور افزود: شاید یک منطقه از کشور با چالش‌هایی در حوزه اقتصاد و سیاست مواجه باشد، اما اجرای یک برنامه جذاب فرهنگی در همان منطقه، همگان را گرد هم می‌آورد؛. زیرا کار فرهنگی در روح و جان انسان‌ها اثر می کند و ملاطفت با مردم تاثیر بسزایی از خود به جا می‌گذارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت استان‌های شرق و غرب کشور در حل چالش‌های این مناطق گفت: بی‌توجهی به قابلیت‌های بومی مناطق شرقی و غربی کشور، زمینه فعالیت دشمنان را بیش از پیش فراهم کرده است؛ بنابراین باید با ایجاد انسجام میان قوای موجود، دشمنان را ناکام گذاشت.

در این جلسه، محسن خلیلی مدیر شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور نیز با اشاره به پیشینه فعالیت ۱۶ ساله شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، گفت: در این شورا باید اهتمام بیشتری نسبت به تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه مناطق شرق و غرب کشور داشته باشیم.

گفتنی است، نمایندگان وزارت کشور، سازمان امور اجتماعی کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان صدا و سیما، سازمان برنامه و بودجه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیعات اسلامی، هلال احمر، فراجا و سازمان بسیج مستضعفین در کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور حضور دارند.