معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری مهیا کرده است، گفت: بخش قابل توجهی از محور توسعه این استان را در حوزه پزشکی تعریف کرده‌ایم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایرنا، محسن‌ربانی‌زاده شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه بین […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس با بیان اینکه استان فارس زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری مهیا کرده است، گفت: بخش قابل توجهی از محور توسعه این استان را در حوزه پزشکی تعریف کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از ایرنا، محسن‌ربانی‌زاده شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز به کار پانزدهمین نمایشگاه بین المللی “تجهیزات پزشکی بیمارستانی و صنایع دارویی، تجهیزات آزمایشگاهی و توانبخشی” و “نخستین نمایشگاه بین‌المللی با عنوان “خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت” اظهار کرد: ایران دیار زکریا و ابن سینا است و استان فارس هم در زمینه پزشکی شهره عام و خاص است؛ در این استان پزشکان ارزشمندی مانند دکتر خدا دوست، دکتر ملک حسینی و دکتر ایمانیه داشتیم و داریم که جا دارد از خدمات ارزشمندی که ارائه دادند تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: بخش پزشکی باید در سراسر کشور و استان فارس به صورت خاص منشا توسعه باشد همچنان هم که دربرنامه ششم هم به این موضوع تاکید بسیاری شده است.
ربانی‌زاده اضافه کرد: اغلب پزشکان به قسمی که در ابتدای خدمت خوردند تعهد دارند و در استان فارس قدرشناس پزشکان خدومی هستیم که عاشقانه خدمت می‌کنند.

 
وی بیان داشت: در این‌ نمایشگاه اهداف خوب و ارزشمندی دنبال می‌شود و به اعتقاد من اینجا یک فن بازار است که محفلی برای دانش، سازنده و کسانی که در عرصه پزشکی مشغول فعالیت هستند ایجاد شده است.
ربانی‌زاده با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ شرکت‌دانش‌بنیان در استان فارس مشغول به فعالیت هستند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در استان فارس در حوزه پزشکی حرف‌های خوب و ارزشمندی برای گفتن دارند.
وی اضافه کرد: استان فارس زمینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری مهیا کرده است و ۹۰۰ هکتار در بهترین منطقه استان در مسیر سپیدان را برای شهر سلامت درنظر گرفته و این مکان آماده سرمایه‌گذاری در حوزه پزشکی اعم از تجهیزات، گردشگری‌ و هتل است.
ربانی‌زاده عنوان کرد: با تاکید استاندار فارس راه اندازی شهرک صنعتی دارویی هم در استان فارس استارت خورده که حوزه پزشکی، تجهیزات و صنعت آرایشی آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.
وی گفت: این نمایشگاه‌ها فرصتی برای تعامل حوزه‌های مختلف به ویژه گردشگری است؛ این در حالیست که گردشگری سلامت در استان فارس بسیار مورد توجه است و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی شده است؛ به عنوان مثال بیمارستان‌هایی به حوزه گردشگری اختصاص داده شده است.
او با بیان اینکه شیراز به تنهایی ۳۹ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دارد، گفت: در استان فارس از ۱۳ هزار تخت بیمارستانی، ۵۰۰ آزمایشگاه طبی و تخصصی و ۷۰۰ مرکز توانبخشی بهره می‌بریم که این آمارها در سطح کشور هم در خور توجه است.
معاون استاندار فارس اظهار داشت: بخش قابل توجهی از محور توسعه استان فارس را در حوزه پزشکی قرار دادیم که انشالله این گردهمایی فرصتی برای توسعه نه فقط استان فارس بلکه کل کشور باشد.

بیش از ۱۷۰ شرکت تولیدی حوزه سلامت و پزشکی در سایت نمایشگاهی فارس حضور دارند
علی فرهادی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت با حضور بیش از ۱۷۰ شرکت تولیدی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار شده است.
فرهادی افزود: دستاوردهای علمی به خصوص در حوزه درمان و سلامت، فراتر از مرزهای جغرافیایی و سیاسی متعلق به همه انسان ها و جهانیان است.
او ادامه داد: بنابراین همه دولت ها و ملت ها باید علاوه بر پیشگیری از هدر رفت منابع و سرمایه و صرفه جویی در هزینه های جاری مشابه، در امر تولید کالا و خدمات پزشکی برای ساختن جهانی یکپارچه جهت تامین و نهادینه کردن سلامت نوع بشر دست به دست هم داده و تلاش کنند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دنداپزشکی شیراز در راستای اجرایی شدن همین موضوعات مهم تا روز شنبه پنجم آذر ماه برپا شده است.
فرهادی به اهمیت گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: یکی از راه و روش های موثر جهت تبادل اطلاعات و شناخت ظرفیت ها در حوزه های مختلف، گردشگری است.
او ادامه داد: گردشگری سلامت نیز در دهه های اخیر جایگاه خود را در صنعت گردشگری به دست آورده و علاوه بر تسهیل گری در امر معرفی و دستیابی متقاضیان به خدمات درمان و سلامت، به حرفه ای پول ساز برای فعالان این عرصه و یکی از منابع تامین ارز کشور تبدیل شده داست.
فرهادی بیان کرد: موفقیت گردشگری سلامت در گرو آوازه پزشکی هر کشور به لحاظ بیمارستان و زیر ساخت های لازم، متخصصین صاحب نام،تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته، تنوع ارائه خدمات درمانی و درنهایت قیمت تمام شده برای گردشگران این حوزه می باشد.مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: از آنجا که شهر شیراز و استان فارس قطب پزشکی و همچنین گردشگری کشور است، با رایزنی های انجام شده موفق شدیم نخستین نمایشگاه گردشگری سلامت را برپا کنیم تا شاهد اتفاقات منسجم و بهتر برای توسعه شهر شیراز و استان فارس در اینده باشیم.فرهادی ادامه داد: این دو عنوان نمایشگاه در سالن های حافظ،ملاصدرا،سرو،نرگس و بهار و در مساحت ۱۵ هزار متری دایر است. مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه ها حضور پر رنگی دارند، اضافه کرد: در طول برگزاری این دو عنوان نمایشگاه، هیأت‌های تجاری از کشورهای افغانستان، پاکستان،عراق، سوریه و تاجیکستان حضور خواهند داشت