۲۱هزار و صد و هشتاد و چهار خدمت دندانپزشکی به ۱۹ هزار و هفتصد نفر از مردم شهرستان سنندج در شش ماهه اول سال جاری، ۲۱ هزار و صد و هشتاد و چهار خدمت دندانپزشکی به ۱۹ هزار و هفتصد نفر از مردم عزیز شهرستان سنندج ارائه شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

۲۱هزار و صد و هشتاد و چهار خدمت دندانپزشکی به ۱۹ هزار و هفتصد نفر از مردم شهرستان سنندج

در شش ماهه اول سال جاری، ۲۱ هزار و صد و هشتاد و چهار خدمت دندانپزشکی به ۱۹ هزار و هفتصد نفر از مردم عزیز شهرستان سنندج ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دکتر محمد شاه ویسی ضمن بیان این خبر، گفت:  سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامتی عمومی افراد داشته و ارتقای آن در بین آحاد جامعه مستلزم دسترسی آسان مردم به مراقبت های اولیه بهداشت دهان و امکان استفاده از این نوع خدمات به صورت طبقه بندی شده می باشد.

وی با اشاره به زیرساخت ها، نیروهای انسانی و امکانات لازم برای ارائه خدمات بهداشت و دندان به مردم شهرستان سنندج، ابراز نمود: در حال حاضر ۱۴ یونیت دندان پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی شهری، شهری روستایی یا روستایی برای ارائخ خدمات فراهم شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج ابراز داشت: ۱۰ نفر دندان پزشک در کنار ۷ دستیار دندان پزشکی در ۷ مرکز جامع خدمات سلامت شهری، ۳ مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی و ۱ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی به ارائه خدمات دندان پزشکی به مردم عزیز شهرستان سنندج مشغول هستند.

دکتر شاه ویسی با اشاره به ارائه ۲۱ هزار صدو هشتاد و چهار خدمت دندانپزشکی به ۱۹ هزار و هفتصد نفر از مردم شهرستان سنندج، گفت: در ۵ هزار و پانصد و سی و شش مورد از این خدمات خارج کردن دندان صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: در مدت مذکور برای ۱۹ نفر عمل فیشورسیلنت انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت سنندج از انجام ۸۵ مورد پالپتومی برای مراجعین جمعیت تحت پوشش خبر داد و گفت: این تعداد خدمت برای ۴۲ نفر انجام شده است.

دکتر محمد شاه ویسی ادامه داد: در مدت شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۱۳۷ مورد جرم گیری، ۲۴۰ مورد ترمیم و ۱۴۶۱ مورد وارنیش فلوراید تراپی برای شهروندان عزیز سنندجی انجام پذیرفته است.

وی با بیان اینکه، تمیزنگهداشتن دندان و لثه برای کمک به رویش و سلامت دندان‌ها بسیار اهمیت دارد لذا توصیه می‌کنیم در دوران کودکی، از مسواک انگشتی استفاده شود، ادامه داد: در مدت مذکور تعداد ۳۲۷۳ عدد مسواک بندانگشتی در بین گروه های هدف در سنندج توزیع شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج در توصیه ای ابراز نمود: نخستین نوبت دندانپزشکی شیرخوار باید بین شش ماهگی تا یک سالگی انجام پذیرد تا در صورت نیاز، اقدامات لازم برای پیشگیری از پوسیدگی‌ های دندانی شدید، انجام گیرد.

دکتر محمد شاه ویسی با اشاره به اینکه، یکی از مسائل مهم و نگرانی‌های مردم عزیزمان، سلامت دهان و دندان و راه های دستیابی به این مهم است، اظهار نمود: در این مدت ۱۷۴۹۰نفر از مردم شهرستان سنندج دوره های آموزشی در رابطه با سلامت دهان و دندان را سپری نموده اند.