برخی از متحدان اوکراین در مورد چشم انداز ضد حمله مورد انتظار کی یف برای باز پس گیری مناطق از دست داده، تردید دارند و به پیشروی قابل توجه اعتقادی ندارند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، تاس به نقل از بلومبرگ روز جمعه بلومبرگ اعلام کرد، ظاهراً ضد حمله باید به سمت ملیتوپل در […]

برخی از متحدان اوکراین در مورد چشم انداز ضد حمله مورد انتظار کی یف برای باز پس گیری مناطق از دست داده، تردید دارند و به پیشروی قابل توجه اعتقادی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، تاس به نقل از بلومبرگ روز جمعه بلومبرگ اعلام کرد، ظاهراً ضد حمله باید به سمت ملیتوپل در منطقه زاپوروژیا باشد، با این حال، نیروهای اوکراینی بعید است که بتوانند شهر را تصرف کنند.

هدف واقعی تر، پیشروی ۳۰ کیلومتری به سمت شهر است تا مواضعی را اشغال کنند که توپخانه اوکراینی از آنجا بتواند در مسیرهای اصلی تدارکات نیروهای روسی در مناطق زاپوروژیا و خرسون شلیک کند.

مقامات اروپایی پیش بینی می کنند که این جنگ تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد. به نظر آنها، پس از آن اوکراین می تواند سعی کند از مواضع جدید در منطقه زاپوروژیه برای یک تلاش تهاجمی دیگر استفاده کند. در عین حال، حتی پیشروی ۳۰ کیلومتری در جهت ملیتوپل، به قیمت جان هزاران سرباز اوکراینی و نابودی مقدار زیادی تجهیزات نظامی تمام خواهد شد.

پیش از این، واشنگتن پست نوشت که ایالات متحده بر اساس اسناد محرمانه پنتاگو که در اینترنت منتشر شده است، در موفقیت ضد حمله اوکراین تردید دارد.