دولت سومالی شنبه شب اعلام کرد، در جریان عملیات ارتش ۱۰۰ عضو الشباب در جنوب این کشور به هلاکت رسیدند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالرحمن یوسف» معاون وزیر اطلاع رسانی سومالی در کنفرانس خبری گفت: ارتش عملیات امنیتی با همکاری نیروهای امنیتی و متحدان بین المللی در شهرک «عیل […]

دولت سومالی شنبه شب اعلام کرد، در جریان عملیات ارتش ۱۰۰ عضو الشباب در جنوب این کشور به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبدالرحمن یوسف» معاون وزیر اطلاع رسانی سومالی در کنفرانس خبری گفت: ارتش عملیات امنیتی با همکاری نیروهای امنیتی و متحدان بین المللی در شهرک «عیل طیری» واقع در حد فاصل منطقه شبیلی مرکزی و هیران انجام داد.

وی افزود: در این عملیات ۱۰۰ عضو الشباب از جمله ۱۰ تن از سرکرده‌های این گروه تروریستی کشته و مهمات و تجهیزات نظامی آنها نیز نابود شد.

معاون وزیر اطلاع رسانی سومالی اضافه کرد، یگان‌های ارتش با همکاری اهالی منطقه موفق شدند که شهرک «عیل طیری» را از اشغال الشباب پاکسازی کرده و به کنترل خود درآورند.

مقام‌های کشور سومالی چهارشنبه گذشته نیز از کشته شدن ۴۹ تن از اعضای الشباب در عملیات ارتش در شهرک «بولومدینه» واقع در جنوب این کشور خبر داده بودند.

پیش از این نیز (۲۰ آبان ماه) در عملیات نیروهای سومالی ۲۱ نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب در ایالت «شابیلی سفلی» به هلاکت رسیده بودند.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

این گروه بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به «AMISOM» را داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.