نماینده ولی فقیه در استان کردستان روز چهارشنبه، از بخش‌های مختلف زندان مرکزی سنندج بازدید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی از بخش‌های مختلف زندان مرکزی سنندج بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل زندانیان قرار گرفت. نماینده ولی فقیه در استان کردستان […]

 نماینده ولی فقیه در استان کردستان روز چهارشنبه، از بخش‌های مختلف زندان مرکزی سنندج بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی از بخش‌های مختلف زندان مرکزی سنندج بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل زندانیان قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جریان این بازدید، ضمن گفت‌وگوی چهره به چهره با تعداد زیادی از زندانیان، سؤالاتی را پیرامون دلیل محکومیت و مدت زمان سپری شده از حبس آنها، آخرین وضعیت واکسیناسیون، شرایط بهداشتی و غذایی و میزان اشتغال‌زایی در زندان مطرح کرد.

وی در دیدار با زندانیان جرائم غیرعمد گفت: من وقتی چهره‌های معصوم شما را می‌بینم و اینکه یک فرد در سنین پایین به زندان آمده است، به شدت ناراحت و متأثرم، شما وقتی از هر انگشتتان یک هنر می‌بارد چرا باید این روزها در زندان گرفتار باشید، امیدوارم به زودی از زندان نجات و به آغوش خانواده‌هایتان بازگردید و باعث افتخار جامعه و به مردم خدمت کنید.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود: امیدوارم پس از بازگشت به جامعه، دیگر هیچ‌وقت زندان را تجربه نکنید و دنبال اشتغال و زندگی سالم بروید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه زندانیان هر مطلب و درخواستی را که دارند مکتوب بنویسند، تاکید کرد: تک‌تک این نامه‌ها به صورت دقیق مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مراد فتحی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این بازدید با قدردانی از حضور نماینده ولی‌فقیه در زندان اظهار کرد: حقیقتاً این بازدید مایه دلگرمی و امید زندانیان، زندانبانان و دست‌اندرکاران این مجموعه شد.

وی به تشریح گزارشی از وضعیت زندان مرکزی سنندج پرداخت و گفت: در زندان‌های کردستان از جمله این زندان بخش‌های مختلف بهداشت و درمان؛ پزشک، دندانپزشک، روانشناس؛ مشاوره، اشتغالزایی، فرهنگی، قرآنی، دینی، تربیتی، ورزشی، کتابخانه و … وجود دارد.

فتحی از اجرای دقیق و مستمر طرح پایش و غربالگری سلامت در زندان‌های استان به ویژه زندان مرکزی سنندج خبر داد و افزود: نسبت به سلامت جسمی زندانیان بسیار حساس و همواره در اولویت است به طوری‌که در طول هفته ۳ بار تست‌های مختلف از زندانیان گرفته و در طول روز نیز به ۷۰ نفر خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبتانه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در زندان‌های کردستان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: کردستان اولین استانی بود که طرح واکسیناسیون را در زندان‌ها انجام و تاکنون چهار هزار و ۲۵۵ نفر دوز اول، ۲۸۰۰ نفر دوز دوم و ۱۲۰۰ نفر دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان