همایش تجلیل از همسران و خانواده‌های آزادگان با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن شهید رسول زاده برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «ایثار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست که به همت معاونت امور زنان […]

همایش تجلیل از همسران و خانواده‌های آزادگان با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از «ایثار»، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این نشست که به همت معاونت امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تشکیل کارگروه مغفول مانده خانواده آزادگان، اظهار کرد: کسانی که وقتی گفتند پروردگار ما خداست پای آن ایستادند و استقامت کردند، خداوند به آنان بشارت جنات موعود را می دهد. بهترین پاداش آن است که خدا ذخیره کرده و به طور حتم زحمات خانواده‌های شهدا و آزادگان قابل قدرشناسی و اندازه‌گیری و اعطای پاداش در این دنیا نیست و امیدواریم ماهم به برکت پایداری و اخلاص شما بهره‌مند شویم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه کسانی که دوره آزادگی را تجربه کردند نوعی از سختی را و کسانی که تجربه بعد از آزادگی داشتند و همراه با آزادگان شدند هم نوع دیگری از این مشقات را تحمل کردند، تأکید کرد: این دشواری‌ها هم سخت بوده هم پر اجر و بسیاری از خانواده‌های شهدا و آزادگان از بسیاری از نعمات محروم شدند که این محرومیت ها بی اجر نخواهد ماند.
ممکن است برخی کاستی به دلیل تقصیر و کوتاهی نباشد بلکه به خاطر مشغله مسئولان و شدت کار باشد ولی بنیاد باید به مسئله عاطفی این عزیزان و تکریم آنها توجه کند زیرا این خانواده‌های عزیز حق زیادی به گردن ما دارند.
وی تأکید کرد: تلاش دولت سیزدهم این است که در سفر به هر استانی خدمت خانواده محترم شهدا وایثارگران برسیم و به آنان عرض ادب کنیم، اما رسیدگی‌ها کافی نیست و اعضای کابینه تلاش می‌کنند با وجود وضعیت بودجه و مشکلاتی که وجود دارد شهدا را در اولویت قرار دهند.
خزعلی با بیان این نکته که من شاهد بودم که رئیس جمهور حاضر نیست هیچ موضوعی را به مسئله رسیدگی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ترجیح دهد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر دیدار و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تأکید دارند و این امر نشان‌دهنده اهمیت این بزرگواران در جان و روح مسئولان است.
وی با اشاره به مشکلاتی که تعدادی از همسران و فرزندان آزادگان در این همایش بیان کردند، گفت: مسئله کمک به اشتغال‌زایی یکی از برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و مسلماً شما عزیزان در اولویت این مسئله هستید و امیدواریم بتوانیم امکانات لازم را تأمین کنیم. برنامه‌های دیگری به خصوص در حوزه مشاوره زوجین و همین‌طور برنامه‌های تفریحی، فرهنگی و زیارتی هم باید داشته باشیم. من معتقدم شما جلودار و راهبر این حرکت هستید و یاد شهدا و امام شهدا به وسیله شما ماندگار می‌ماند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه‌های بزرگ ما نام و یاد شهدا است که باعث ماندگاری عزت و پایداری ماست و امیدواریم فداکاری شهدا و ایثارگران در جهاد تبیین مطرح شود و البته هیچ کس بهتر از خانم‌ها و خانواده این عزیزان نمی‌تواند در این مسیر پیشقدم باشند.
سمیه گنجی، مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور بانوان و خانواده نیز در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی، گفت: در گام اول خلأها و نقص قوانین را در حوزه خانواده آزادگان پیگیری شده است تا به صورت ویژه کارگروه خانواده آزادگان، جدا از کارگروه شهدا و جانبازان تشکیل شده و فعال شود.
وی ادامه داد: این نشست افتتاحیه کارگروه خانواده‌های آزادگان است و برنامه‌های این کارگروه به طور ویژه بررسی و پیگیری خواهد شد.
در ادامه این برنامه خانم دکتر زعفرانچی، معاون راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان خاطره‌ای از بازگشت آزادگان، تأکید کرد: ما باید کرامت این عزیزان را حفظ کنیم و در عین حال کرامت و منزلت خانواده‌های آزادگان و ایثارگران را به آیندگان نیز منتقل کنیم.
در بخشی دیگری از این برنامه معصومه آباد، جانباز و آزاده دفاع مقدس با بیان خاطراتی از دوران اسارت گفت: اکنون که این عزیزان با تحمل رنج بسیار به میهن بازگشته‌اند از مسئولان توقع داریم به مسائل و مشکلات آنها توجه کرده و آن را در اولویت قرار دهند.
در این همایش تعدادی از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی از مناطق مختلف تهران و توابع آن به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و در پایان معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از آنان تجلیل کرد.