اجرای طرح توقف و حرکت در راه های کویری و یکنواخت استان اصفهان رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از اجرای طرح توقف و حرکت در جاده های کویری و یکنواخت استان در ایام نوروز با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

اجرای طرح توقف و حرکت در راه های کویری و یکنواخت استان اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، از اجرای طرح توقف و حرکت در جاده های کویری و یکنواخت استان در ایام نوروز با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: یکنواختی راه راننده را دچار هیپنوتیزم جاده ای کرده و کم کم او خسته و خواب آلود می شود که اگر برای چند ثانیه پلک هایش روی هم قرار گیرد حوادث دلخراش و جبران نا پذیری برایش رخ خواهد داد. به همین منظور و با توجه به یکنواختی جاده های کویری استان اصفهان، پلیس راه فرماندهی انتظامی استان برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان، اقدام به اجرای طرح توقف و حرکت خودروها در ایام نوروز کرده است.

وی افزود: در این طرح خودروهای عبوری در مکان و پارکینگ های امنی که پیش بینی شده است متوقف و راننده چند دقیقه ای از خودرو پیاده و در معرض هوای تازه قرار می گیرد که این کار باعث جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی راننده در طی مسیر می شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به رانندگان توصیه می کنیم مراقب باشند تا در راه های یکنواخت دچار هیپنوتیزم جاده ای نشوند. ضمن اینکه حرکت مداوم چشم ها و همچنین رعایت سرعت های مجاز و مطمئنه می تواند در جلوگیری از هیپنوتیزم جاده ای به رانندگان کمک کند.

این مقام انتظامی خطاب به رانندگان عنوان داشت: هنگام تردد در راه های یکنواخت تلاش کنید که دچار هیپنوتیزم جاده نشوید، یعنی حرکت مداوم چشم ها و خودداری از تمرکز و همچنین رعایت سرعت های مجاز و توصیه شده به جهت جلوگیری از گرفتار شدن و آسیب پدیده باریک بینی و کاهش زاویه دید و کنترل بر سطح و حاشیه راه، که این دو آسیب پنهان در زمان رانندگی در راه های برون شهری می توانند خطرات غیر قابل پیش بینی ایجاد نمایند و جزء علل پنهان تصادف می باشند.

سرهنگ زارع در خاتمه یک بار دیگر تاکید کرد: رانندگان مراقب باشند که حتما هنگام خستگی و خواب آلودگی با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده این پلیس در راه ها، از پارکینگ ها و ایستگاه های امنیت و سلامت استفاده لازم را ببرند و در رانندگی هرگز به چشمان خسته خود اعتماد نکنند.