معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش از فردا با حضور نیروهای چهارگانه ارتش خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری فارس میر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر در تشریح اهداف رزمایش مشترک پهپادی ارتش، […]

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش از فردا با حضور نیروهای چهارگانه ارتش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری فارس میر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر در تشریح اهداف رزمایش مشترک پهپادی ارتش، اظهار داشت: پهپادهای جدیدی که توسط کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع وزارت دفاع و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور تولید شده است در این رزمایش مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دقت و قدرت تسلیحات، میزان مداومت پروازی، قابلیت‌های سامانه‌های هدایت و کنترل و توانمندی‌های رزمی پهپادها از جمله مواردی است که در این رزمایش مورد آزمایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

فرمانده رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش انتقال تجربه به نیروهای جوان، تمرین آموخته ها و افزایش آمادگی‌های رزمی برای مقابله با تهدیدات را از دیگر اهداف و ویژگی‌های رزمایش عنوان کرد و گفت: این برای اولین بار است که رزمایش مشترک پهپادی در سطح نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور اجرا می‌شود و رزمایشی است که در گستره جمهوری اسلامی ایران از آب‌های گرم خلیج فارس و دریای عمان در جنوب تا مناطق شرق، غرب، شمال و مرکز کشور برگزارمی‌شود.

امیر دریادار سیاری، تعداد پهپادهای شرکت کننده در این رزمایش را بیش از ۱۵۰ فروند عنوان و خاطرنشان کرد: این تنها قسمتی از توان پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با ماموریت‌های مختلف شناسایی، مراقبت و رزمی در حال اجرای عملیات هستند.